La BCR, tendinţa de creştere a numărului de tranzacţii efectuate prin canale directe este vizibilă şi în primul trimestru al anului 2011, când numărul tranzacţiilor prin serviciul de internet banking al BCR aproape s-a dublat faţă de perioadă similară a anului trecut, depăşind valoarea de 1,50 milioane de tranzacţii online. În perioadă Sărbătorilor de Paşti, BCR a înregistrat o creştere cu 63% a numărului tranzacţiilor prin Click 24 Banking şi de 2,5 ori a valorii tranzacţiilor faţă de perioadă similară din 2010.
În ceea ce priveşte tipurile de operaţiuni efectuate prin intermediul serviciului de internet banking, primează în continuarea plăţile de facturi pentru utilităţi, servicii de televiziune şi telefonie. „O tendinţă îmbucurătoare este vizibilă la constituirea de depozite bancare prin internet banking. Numărul acestora s-a dublat în perioada 2010-2009, iar valoarea lor s-a triplat în acest interval, atingând la finalul anului trecut un cuantum total de peste 2,75 miliarde de lei”, după cum susțin reprezentanții băncii.
„Observăm o migrare constantă a tranzacţiilor bancare dinspre numerar către canalele directe (internet, telefon şi echipamente self-service banking). Clienţii accesează tot mai mult serviciile bancare prin canale directe şi nu mai fac doar vizualizări de solduri ci au ajuns chiar la un nivel mai complex şi diversificat de operaţiuni: transferuri, ordine de plată, chiar deschideri de depozite,” a declarat Bogdan Octavian Marin, director management canalele retail în cadrul BCR.
Totodata, Garanti Online, serviciul de internet banking al Garanti Bank, a înregistrat la sfârșitul primului trimestru din 2011 peste 50.000 de utilizatori, cu 70% mai mulți față de aceeași perioadă din 2010. Creșterea numărului de utilizatori ai Garanti Online este însoțită de o evoluție semnificativă a valorii tranzacțiilor efectuate, care a crescut de 2,5 ori în primele trei luni din 2011 comparativ cu trimestrul întâi al anului trecut, ajungând astfel la peste 840 milioane de lei.
Gama de tranzacții pentru clienții persoane fizice cuprinde meniul pentru plata facturilor și reîncărcarea cartelei de telefonie mobilă, opțiunea de înrolare electronică la serviciul debit direct pentru furnizorii selectați de bancă și secțiunea pentru gestionarea bonusului acumulat pe cardul de debit GarantiBank24.
Și clienții companii beneficiază de noi functionalități, precum aplicația „Plăți Multiple”, care le permite înregistrarea la plata a mai multor operațiuni prin intermediul unui singur fișier. Utilizatorii Garanti Online pot realiza transferuri intrabancare sau interbancare în orice valută, plăți către Trezorerie, schimburi valutare, pot constitui şi lichida depozite la termen, pot deschide şi închide conturi curente în lei și valută. Acest serviciu permite de asemenea gestionarea operațiunilor efectuate cu cardurile de debit și de credit, achitarea sumei de plată pentru cardul de credit, modificarea codului PIN al cardurilor sau utilizarea aceluiași cod PIN pentru mai multe carduri fără a fi necesară deplasarea la bancă.