Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a coborât în primul trimestru cu 42,3%, comparativ cu perioada similară din 2009, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile activităţii în construcţii şi a problemelor economice din regiune, a anunţat grupul francez.
Modificarea preţurilor şi efectele mixului de produse şi clienţi au avut un efect negativ de 2,6% asupra activităţii Lafarge în România, se arată într-o prezentare a productorul de ciment şi materiale de construcţii privind performanţele grupului din primul triemstru.
Activitatea Lafarge în România pe piaţa cimentului s-a redus cu aproape 45% în primele trei luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009.
În Europa Centrală şi de Est, vânzările de ciment s-au diminuat, în volum, cu 32,8%, la aproximativ 1,3 milioane de tone. Pentru această regiune, în care este inclusă şi România, prezentarea menţionează că volumele au scăzut cu 21% în Polonia, cu 6% în Serbia şi cu aproape 40% în Rusia. Activitatea s-a restrâns cu 35%, iar preţurile au coborât cu puţin sub nivelurile din primul trimestru al anului trecut. Încasările, incluzând vânzările interdivizionale, au scăzut cu 32%, la 87 de milioane de euro.
„Aceste pieţe au fost afectate puternic în primul trimestru de condiţiile meteo nefavorabile şi activitatea economică redusă, ceea ce a dus la o pierdere operaţională de 17 milioane de euro”, se arată în raportul financiar al Lafarge pentru perioada ianuarie-martie.
Venituri în scădere cu 10%
În primele trei luni ale anului trecut, grupul a avut din operaţiunile din regiune un profit de 14 milioane de euro.
Încasările totale ale Lafarge din primul trimestru s-au situat la 3,27 de miliarde de euro, în scădere cu 10%, faţă de rezultatul din intervalul similar al anului trecut. Pentru perioada analizată, grupul a raportat un profit net de 64 de milioane de euro, comparativ cu pierderi de 17 milioane de euro în 2009. Lafarge a înregistrat, însă, pierderi de 73 de milioane de euro dacă sunt excluse din rezultate elementele excepţionale (pentru primul trimestru aceste elemente sunt reprezentate de beneficii de 137 de milioane de euro rezultate din vânzarea unor acţiuni Cimpor). Profitul operaţional s-a redus cu 30%, la 236 de milioane de euro.
Pe segmentul ciment, vânzările Lafarge au scăzut în volum, în primele trei luni ale acestui an, cu 7%, la 29 de milioane de tone. Încasările s-au diminuat cu 8%, la 2,13 miliarde de euro. Suma include şi vânzările interdivizionale.
Datoriile grupului totalizau, la sfârşitul primului trimestru, 14,58 miliarde de euro, faţă de 17,68 miliarde de euro la finele lunii martie 2009.
Aşteptări privind creşterea volumelor
Pentru 2010, Lafarge anticipează variaţii cuprinse între -2 şi 3% a volumelor produselor comercializate în Europa Centrală şi de Est, îmbunătăţirea preţurilor şi încetinirea activităţilor din Rusia. Totodată, grupul preconizează că trendurile vor fi puternice în majoritatea pieţelor emergente, anticipând, însă, o revenire lentă a pieţelor mature.
Pentru volumele de ciment, Lafarge avansează o creştere cuprinsă între 0% şi 5% pentru 2010.
Grupul francez este prezent pe piaţa românească din 1997. Activităţile Lafarge în România au fost reorganizate în 2007 în trei divizii, Lafarge Ciment, cu ponderea cea mai mare în totalul vânzărilor, Lafarge Agregate şi Betoane şi Lafarge Arcom Gips.
Lafarge Agregate şi Betoane (AGEM) este listată pe piaţa Rasdaq a bursei de la Bucureşti, principalul acţionar fiind grupul Lafarge. Acţionarul minoritar cu cea mai mare deţinere este SIF Muntenia (SIF4).
SURSA: Mediafax
Citeşte şi România trage în jos vânzările Holcim