Volvo Cars, acuzații la adresa UE. Compania dă vina pe noile tarife, după reducerea previziunilor de vânzări

volvo cars

SURSA FOTO: Dreamstime

Volvo Cars își ajustează drastic previziunile de vânzări pentru 2024, acuzând tarifele impuse de UE că afectează grav planurile sale de afaceri. Care vor fi consecințele?

Volvo Cars acuză tarifele UE pentru scăderea prognozelor de vânzări din 2024

Volvo Cars a redus estimările de vânzări pentru întregul an, acuzând tarifele europene aplicate vehiculelor electrice produse în China.

Aceste taxe vor avea un impact negativ asupra unui model electric crucial al companiei suedeze, până când producția va fi mutată în Belgia, informează Reuters.

Deși Volvo a raportat rezultate mai bune decât se anticipa în al doilea trimestru, ceea ce a generat o creștere de 6% a acțiunilor în tranzacțiile de dimineață, compania a revizuit în scădere prognoza de creștere a vânzărilor pentru anul în curs, ajustând-o de la 15% la un interval de 12%-15%.

Directorul general Jim Rowan a spus pentru Reuters că dificultățile sunt efectiv rezultatul tarifelor. El a subliniat că, deși reprezintă o provocare pe termen scurt, compania va trebui să o abordeze.

”Este într-adevăr determinat de tarife. Este o problemă pe termen scurt pentru noi, dar este o problemă şi doar va trebui să ne ocupăm de asta”, a declarat Jim Rowan.

Rowan a explicat că, deși Volvo se aștepta la o creștere de 15%, acum estimează o marjă de incertitudine.

El a subliniat că scopul a fost să stabilească un interval pentru a arăta piețelor că vor continua să crească, însă au intervenit factori care au afectat aceste așteptări.

”Am vrut să punem o limită în acest sens pentru ca pieţele să spună că vom creşte în continuare, dar sunt nişte factori contrari”, a spus el.

UE  a introdus tarife provizorii de până la 37,6% pentru importurile de vehicule electrice

La începutul acestei luni, Uniunea Europeană a introdus tarife provizorii de până la 37,6% pentru importurile de vehicule electrice fabricate în China, acuzându-le de subvenții neloiale, o acuzație pe care Beijingul o contestă.

Volvo, care este majoritar deținută de compania chineză Geely, se confruntă cu un tarif de 19,9% aplicat modelului său EX30 complet electric, fabricat în China.

SURSA FOTO: Dreamstime

Rowan a menționat că producătorul suedez va suporta aceste tarife timp de cel puțin șase luni, până când producția EX30 va fi mutată în Belgia, cu începere de la începutul anului viitor.

Volvo a precizat că principalul amplificator al producției EX30 la fabrica sa din Gent este așteptat să înceapă în a doua jumătate a anului 2025.

Analiștii Bernstein au subliniat într-o notă că noile prognoze de vânzări sunt „realiste, având în vedere situaţia macroeconomică de astăzi”.

Principalele companii auto au observat o încetinire a cererii pentru vehicule electrice, în parte din cauza lipsei de modele accesibile și a dezvoltării lente a rețelei de încărcare.

Între timp, producătorii auto din SUA și Europa au raportat vânzări solide de hibrizi și lansează noi modele pentru a răspunde cererii crescute.

Volvo va continua să investească în mașini hibride

Volvo a raportat o „scădere modestă” a comenzilor pentru vehicule complet electrice în al doilea trimestru, dar a remarcat că „cererea pentru mașini hibride rămâne extrem de puternică”.

Rowan a spus analiștilor că firma va continua să investească în această gamă de vehicule, considerând-o esențială pentru clienții care nu sunt încă pregătiți pentru electrificarea completă.

”Vom continua să investim în această gamă, iar aceste maşini formează o punte solidă pentru clienţii noştri care nu sunt încă pregătiţi să treacă la electrificarea completă”, a declarat Rowan.

În al doilea trimestru, Volvo a fabricat 211.900 de vehicule, depășind numărul vânzărilor din cauza scăderii cererii pentru vehicule electrice în Europa.

Profitul operațional, inclusiv participația în Polestar, care înregistrează pierderi, a crescut la 8 miliarde de coroane (758 milioane de dolari), comparativ cu 5 miliarde de coroane în aceeași perioadă a anului trecut. Acest rezultat a fost peste estimările analiștilor, care anticipau 6,7 miliarde de coroane, conform datelor LSEG.

În absența companiilor mixte și a asociaților, profitul operațional a ajuns la 8,2 miliarde de coroane, față de 6,4 miliarde de coroane în perioada anterioară.