Noul motor pe benzină de 1.5 l, cu trei cilindri și injecție directă a fost dezvoltat „in-house” folosind același design modular pe care Volvo l-a utilizat pentru motoarele Drive-E cu patru cilindri. Motorizarea cu trei cilindri poate fi comandată, deocamdată, cu o transmisie în șase trepte. O variantă opțională de transmisie cu opt viteze va fi lansată anul viitor.
În acord cu strategia Volvo Cars privind îmbunătățirea economiilor de scară, motorul va intra pe aceleași linii de producție ca și motoarele pe benzină și diesel cu patru cilindri. „Noul nostru motor cu trei cilindri reprezintă o dezvoltare extraordinară pentru XC40 și pentru Volvo Cars, în general”, a spus Alexander Petrofski, Senior Director pentru produsele seriei 40 la Volvo Cars. „Acest design de motor compact oferă flexibilitatea de care avem nevoie pentru a introduce mai multe opțiuni de motorizare pentru clienții XC40.”
Motorizarea cu trei cilindri a fost concepută special pentru integrarea în mașinile Twin Engine plug-in hybrid. În viitor, o motorizare hibrid și una pur electrică va fi introdusă ca opțiune pentru XC40.