Volvo mizează pe „artificii” înainte de înnoirea gamei

Suedezii de la Volvo, din 2010 companie aparținând grupului chinez Geely, au prezentat la Geneva Motor Show 2013, patru modele care au beneficiat de modificări ușoare ale designului, precum și o nouă tehnologie menită să completeze inovativul pachet de siguranță City Safety.

Schimbarea acționariatului și criza vânzărilor din Europa au forțat producătorul fondat în 1927 să amâne planul său de dezvoltare a unor produse complet noi. Cu doar câteva săptămâni în urmă, șeful companiei, Hakan Samuelsson, declara că decizia de a împinge până în 2015 lansarea unui nou XC90, cel mai bine vândut și mai profitabil model din gamă, a fost una forțată de împrejurări și că asta ar putea afecta evoluția întregului brand.
Cu toate acestea, apelând la mici artificii de design, suedezii încearcă să mențină deschis apetitul clienților pentru modelele lor de succes precum S60, XC60, S80 și XC70. Deținând circa 51% din vânzările totale ale Volvo, aceste modele au fost modificate, conform lui Doug Speck, vicepreședinte al companiei care are în subordine divizia de marketing, atât în zonele vizibile, cât mai ales sub caroserie. Astfel, în total, nu mai puțin de 4.000 de repere din componența celor patru vehicule sunt acum noi sau evoluții ale celor anterioare.
În privința zonelor vizibile, la S60 și XC60 se observă clar modificarea protecțiilor din față și spate, adăugarea unor lămpi rectangulare pentru luminile de zi, precum și integrarea evacuării în bara spate. Frații mai mari, XC70 și S80 prezintă și ei modificări similare menite să „unifice designul”. Toate modelele au acum în interior un nou bloc de indicatoare și scaune mai ergonomice și mai ușoare.
Pe lângă aceste mici ajustări, Volvo a prezentat și o evoluție a sistemului City Safety care include acum  o componentă de detecție și protecție a bicicliștilor întâlniți în trafic. Bazat pe o cameră video, un radar și un sistem de senzori, acest nou echipament poate detecta mișcarea bruscă a unui biciclist care, aflat în fața mașinii, schimbă brusc direcția. În fracțiuni de secundă, mașina avertizează sonor șoferul în privința unui impact iminent și, în același timp, acționează sistemul de frânare.
În prima lună a acestui an, Volvo a comercializat în Europa 17.040 de autoturisme, în scădere de la 20.876 în aceeași lună a anului trecut. 856 de europeni au preferat S60, 2.980 modelul XC70, 253 au cumpărat S80 și 3.155 au achiziționat câte un XC60. Cel mai bine vândut model Volvo a fost, în acest an, noul V40.

Detalii despre toate lansările importante de la Geneva Motor Show, precum și despre evoluția pieței auto românești în acest an puteți găsi în Suplimentul Auto care va apărea împreună cu revista Capital și Evenimentul Zilei pe 25 martie.