Producătorul auto Volvo a decis să nu ieftinească automobilele sale electrice, în ciuda unui adevărat război al preţurilor, pornit de către rivalul Tesla, care a luat o astfel de decizie ce pune presiune pe ceilalţi giganţi auto.

Volvo neagă faptul că ar avea de gând să scumpească maşinile sale electrice

Jim Rowan, directorul general al Volvo Cars, a explicat că producătorul auto suedez nu are de gând să reducă preţurile pentru maşinile sale electrice, transmite agenţia Reuters.

Cererea pentru automobilele Volvo este la un nivel ridicat, iar producătorul are comenzi solide pentru automobilele sale complet electrice, a subliniat Rowan.

„Cererea pentru autovehiculele noastre electrice pe baterie este la cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată, la fel ca şi carnetul de comenzi. Nu avem nicio intenţie să reducem preţurile”, a explicat directorul general al Volvo Cars.

În ultimele trei luni ale lui 2022, vânzările Volvo de automobile electrice au fost de trei ori mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2021, totalizând 18% din vânzările companiei, faţă de numai 6% în urmă cu un an.

Tesla a dat startul ieftinirilor de pe piaţa electrică. Nu toate companiile i-au urmat însă exemplul

Reamintim că în ianuarie 2023, Tesla, companie fondată de Elon Musk, a redus preţurile pentru maşinile sale electrice, la nivel mondial, cu până la 20%. Ford a urmat imediat acelaşi exemplu, anunţând o ieftinire a modelului Mustang Mach-E cu până la 5.900 de dolari.

Specialiştii sunt de părere că acest reduceri de preţ pentru maşinile electrice vor afecta mai mult start-up-urile din acest domeniu, precum Rivian, şi nu marile companii auto consacrate.

În plus, firmele care se concentrează exclusiv pe vehiculele electrice ar urma să fie mai afectate decât cele care au o gamă mixtă de automobile.

Producători auto cunoscuţi, precum Volkswagen, Hyundai, Kia şi General Motors, nu au de gând să reducă preţurile autovehiculelor electrice pe care le comercializează, a dezvăluit Financial Times. BMW chiar va scumpi unele modele pe care le vinde în China, din cauza costurilor mai mari cu materiile prime şi logistica.

În prezent, Volvo Cars, producător auto suedez controlat de grupul Geely din China, deţine două uzine europene, în Suedia şi în Belgia. Până la mijlocul acestui deceniu, Volvo îşi propune să construiască a treia fabrică din Europa în Slovacia, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an, dintre care jumătate să fie automobile electrice.