Din perspectiva actualelor condiţii, nu vom mai dezvolta motoare diesel de ultimă generaţie, a declarat Samuelsson într-un interviu acordat publicaţiei germane Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Volvo va îmbunătăţi în continuare modelele cu motoare diesel lansate în 2013 pentru a îndeplini viitoarele standarde privind emisiile dar costul îndeplinirii acestor standarde devine prea ridicat astfel încât actualele modele vor fi probabil produse doar până în 2023, a explicat şeful producătorului auto suedez. Acesta a adăugat că Volvo va investi în vehicule electrice şi hibride, primul model integral electric urmând să fie lansat în 2019.
În Europa, maşinile cu motoare diesel reprezintă 50% din totalul înmatriculărilor noi, astfel încât regiunea este cea mai mare piaţă pentru acest timp de vehicule. De altfel, producătorul vinde 90% dintre SUV-urile XC 90 comercializate în Europa cu motoare diesel.
Conform Agerpres, Volvo a anunţat recent că se aşteaptă la un nou record de vânzări în acest an, după ce a publicat rezultate în creştere pentru anul 2016, datorită unei cereri solide pentru noile sale modele dezvoltate cu sprijinul proprietarului chinez Geely.
În 2016, Volvo a realizat un profit operaţional de 11 miliarde de coroane (1,16 miliarde euro), faţă de 6,6 miliarde de coroane în exerciţiul precedent.
Cu sprijinul Geely, Volvo a demarat un plan de investiţii în noi modele şi uzine de producţie pentru a-şi asigura o nişă viabilă pe piaţa automobilelor premium, dominată de producătorii germani Mercedes-Benz şi BMW .
Volvo, una din cele mai mari companii suedeze după cifra de afaceri şi angajaţi, şi-a fixat ca obiectiv pe termen mediu vânzarea a 800.000 de vehicule pe an, un nivel considerat suficient pentru a garanta un loc pe piaţă şi a permite noi investiţii. În 2016, vânzările Volvo au atins un record de 534.332 de unităţi.
În 2010, firma chineză Zhejiang Geely Holding Group a preluat un pachet de 51% din acţiunile Volvo de la grupul auto american Ford.