investitie minimala de capital, un birou, un telefon si o masina cu care se deplasa la clienti. Acest lucru se intampla in anul 1990, atunci cand Lavinia Huidan a dezvoltat primul business care nu avea nici o legatura cu industria auto. Atunci ea lucra impreuna cu grupul Norton, preluat ulterior de concernul francez Saint Gobain, care distribuia produse pentru o arie diversificata de industrii, de la cea a ceramicii si sticlariei si pana la metalurgie si siderurgie.In anul 1994 investitiile in domeniul auto pareau, pentru multi oameni de afaceri, o aventura mult prea riscanta. Piata era dominata de autoturismele Dacia si de masinile second-hand aduse din Occident. Lavinia Huidan a riscat insa si a infiintat o sucursala Euroservice pentru a derula un contract de dealer Daewoo. In 1999 a preluat afacerea fostului dealer Volvo. „Am facut-o pentru simplul motiv ca sotul meu era un impatimit al masinilor, iar reprezentarea unei marci din segmentul Premium a fost o ambitie inca din momentul in care parea doar un vis frumos. Pentru mine, Volvo inseamna o filozofie cu care ma identific. Aceasta filozofie pune pret pe siguranta, calitate si pe adevarata substanta, care transpare direct si decent, dar durabil si sigur dincolo de designul atractiv al modelului”, spune Lavinia Huidan. Avea insa o problema: preluand o marca importanta, nu beneficia de nici un ajutor si nu avea privilegiul altor importatori la care un investitor strain a introdus si un model nou de organizare. „Pe langa lipsa acestui model, adevarata cheie a unei afaceri mai era si presiunea financiara. Domeniul auto, mai ales in segmentul Premium si de lux, este unul dintre cele mai intensiv capitalizat, dar are o rata lenta de returnare a investitiei. De aceea este scena pe care evolueza cei mai mari investitori”, explica Lavinia Huidan. In anul preluarii afacerii de catre Lavinia Huidan erau livrate pe piata romaneasca 88 de autoturisme marca Volvo. In 2003, estimarile sunt de peste 350 de unitati. Cele mai vandute modele in 2003 au fost S/V40 (circa 150 de bucati) si XC90 (circa 100 de bucati). Ponderea ridicata a modelului XC90 in vanzarile Volvo sare in ochi oricarui specialist, pentru ca este o masina cu un pret ridicat. Sa convingi cu un model care costa aproximativ 50.000 de euro (inclusiv taxe, accize si TVA), pe o piata pe care puterea de cumparare nu este ridicata, inseamna destul de mult. Iar asta dovedeste ca strategia Volvo a prins pe piata romaneasca. Volvo XC 90 reprezinta varful de lance al producatorului suedez, un SUV (Sport Utility Vehicle) cat se poate de avangardist. Habitaclul autoturismului a fost mutat mai in fata, iar parbrizul inclinat este si el pozitionat mai in fata ca la celelalte SUV-uri. Acest lucru a permis producatorului suedez sa realizeze un SUV cu sapte locuri, caracterizat prin dimensiuni compacte ale caroseriei si cu o lungime impresionanta: 4,80 metri, cu aproape 90 centimetri mai lung decat modelul Volvo V70. Garda la sol de 218 milimetri si tractiunea integrala tradeaza faptul ca XC 90 a fost proiectat pentru a rezista celor mai dificile drumuri. Tractiunea integrala este insa controlata electronic, sistemul fiind special conceput pentru a monitoriza contactul vehiculului cu suprafata drumului, semnalele receptionate de sofer prin volan, pedala de frana si cea de acceleratie. Aceste informatii contribuie apoi la stabilirea modului si momentului de actiune a sistemului.