"Nu pot să mă declar mulţumită atunci când vorbim totuşi de tronsoane de autostradă începute în 2009. Ultimele luni au arătat că, atunci când există implicare şi exigenţă din partea administraţiei, şi constructorii se pot mobiliza, recuperându-se astfel timpul pierdut din anii anteriori când lucrările au stagnat nejustificat", a declarat ministrul transporturilor.
Potrivit Ancăi Boagiu, la sfârşitul lunii iulie, cei care merg pe litoral cu maşina vor putea evita aglomeraţia din oraşul Constanţa.
Totodată, cei care călătoresc cu trenul vor face mai puţin timp. "De vineri, 17 iunie, a scăzut la 2ore şi 50 minute şi timpul călătoriei cu trenul rapid spre Constanţa, urmând ca de la 15 iulie să ajungă la 2 ore şi 30 minute, deci avem şi această alternativă.", a adăugat Anca Boagiu.
Conform datelor disponibile pe siteul CNADNR, tronsonul de autostrada Medgidia Constanţa are o lungime de 31,8 km, 12 poduri şi 2 pasaje. Lucrările au început în iunie 2009 şi trebuiau să fie finalizate în 24 de luni, adică la începutul lunii iunie 2011.
Constructorul este grupul Astaldi şi Max Boegl. La finele lunii mai, ministrul transporturilor le-a avertizat pe cei de la Astaldi că dacă nu respectă graficul lucrărilor contractul ar putea fi reziliat.
În luna martie, Compania de Drumuri a reziliat contractul cu francezii de la Colas, care realizau lucrările de construcţie a autostrăzii între Cernavodă şi Medgidia.