Vom avea un nou pod peste Dunăre! Vineri, pe data de 30 august, CNAIR a transmis că a transmis documentația necesară în vederea realizării studiului de fezabilitate pentru construcția celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse.
Se va construi un nou pod peste Dunăre
Vom avea un nou pod peste Dunăre! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis vineri, 30 august, documentația necesară pentru contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru construcția celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru validare.
Anunțul a fost făcut de directorul general Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook. El a precizat că durata maximă alocată pentru finalizarea studiului de fezabilitate este de 23 de luni de la începutul contractului.
Șeful CNAIR a menționat că proiectantul va avea sarcina de a găsi soluția optimă pentru ca noul pod transfrontalier să asigure conexiunea între infrastructura rutieră și cea feroviară a celor două țări. El a subliniat că, odată construit, acest nou pod dunărean, care va fi al treilea între România și Bulgaria, va oferi ambelor state un potențial crescut pentru dezvoltare economică, atât la nivel regional, cât și european, pe axa nord-sud.
Contractul este finanțat prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF 2).
„După validarea documentaţiei de atribuire, vom publica anunţul de participare la licitaţie în cadrul căruia vom stabili şi data limită pentru depunerea ofertelor”, a precizat Cristian Pistol.
Într-un interviu acordat Agerpres la sfârșitul lunii iulie, Cristian Pistol a declarat că CNAIR lucrează la pregătirea documentației pentru construirea unui nou pod peste Dunăre, în zona Giurgiu.
„Noi avem în pregătire acum un nou pod peste Dunăre, o dublare a actualului pod, un pod care va fi cu funcţiune dublă, atât rutier, cât şi feroviar, urmând să lansăm în perioada următoare licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Deci, acesta este un proiect pe care îl avem acum în lucru. Va fi un pod mixt, dual, administrat atât de CFR SA, cât şi rutier.
Locul de amplasare a podului încă nu e stabilit, întrucât trebuie analizată zona respectivă, ambele maluri, să vedem natura terenului, să vedem dacă sunt zone, arii protejate de mediu… Adică sunt mai multe elemente care trebuie luate în calcul atunci când se va stabili exact locaţia noului pod”, a declarat el.
Undă verde pentru lansarea licitației necesară construirii Drumului Expres Focșani-Brăila
Amintim că joi, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat lansarea licitației pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila (DEx 6), primul proiect major de infrastructură pe care CNIR îl va scoate la licitație. Investiția este estimată la aproximativ 5 miliarde de lei, fără TVA.
Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 73 de kilometri. Contractul pentru acest proiect va avea o durată de 42 de luni, din care primele 6 luni sunt dedicate proiectării, iar următoarele 36 de luni sunt rezervate construcției efective.
DEx 6 va dispune de câte două benzi pe fiecare sens de mers, acostamente întărite și un parapet de beton tip New Jersey pe mijloc. Pe parcursul traseului vor fi realizate șase noduri rutiere și 57 de poduri și pasaje. Mai multe puteți citi aici.