vinuri spumante, de talie europeana, Henkell & Sohlein Group. Cea mai mare parte a cifrei de afaceri a firmei Astese este reprezentata de vinurile spumante si spumoase Angelli. Brandul a fost impus printr-o activitate de marketing foarte bun, reusind ca in anul 1999 sa detina 60% din piata autohtona de vinuri spumante. Aceasta cota a scazut drastic in ultimii ani, sustin restul producatorilor din tara, ajungandu-se ca fata de anul de varf vanzarile sa se injumatateasca pe parcursul anului trecut
vinuri spumante, de talie europeana, Henkell & Sohlein Group. Cea mai mare parte a cifrei de afaceri a firmei Astese este reprezentata de vinurile spumante si spumoase Angelli. Brandul a fost impus printr-o activitate de marketing foarte bun, reusind ca in anul 1999 sa detina 60% din piata autohtona de vinuri spumante. Aceasta cota a scazut drastic in ultimii ani, sustin restul producatorilor din tara, ajungandu-se ca fata de anul de varf vanzarile sa se injumatateasca pe parcursul anului trecut.Desi informatiile referitoare la valoarea tranzactiei nu au fost recunoscute oficial, in piata se vorbeste despre 11,2 milioane de dolari, din care 1,2 milioane reprezinta majorarea de capital social efectuata de compania germana. Principalul concurent pentru Angelli este reprezentat de produsele Faber, marca detinuta tot de o companie germana, Schloss Wachenheim AG, liderul european in domeniul producerii si comercializarii vinurilor spumante. De trei ani, in urma finalizarii unei investitii de doua milioane de euro, Faber se fabrica in Romania, bineinteles ca din strugurii recoltati din podgoriile autohtone. Cota de piata a Karom Drinks a crescut pe acest segment la 16%, conform afirmatiei directorului general Emil Popescu. Vinul este supus procesului de fermentatie naturala in tancuri speciale de mare capacitate, spre deosebire de celalalt sistem, unde fermentatia are loc in sticla. Acelasi procedeu este utilizat in prezent si pentru producerea vinului spumant Angelli. Initial, Angelli era un vin spumos, adica doar impregnat cu bioxid de carbon, insa presiunea exercitata de concurenta a impus inlocuirea vechiului procedeu. Capacitatea de productie a crescut la 40 milioane de sticle de vin spumant pe an, existand spatiu suficient pentru completarea gamei sortimentale cu alte produse. Karom Drinks mai produce vinul spumant Balada – Murfatlar, rezultat al colaborarii cu Statiunea de Cercetari Viti-vinicole Murfatlar. si Angelli colaboreaza cu o unitate de profil, Statiunea Didactica si Experimatala Banu Maracine, locatie unde a si avut o line de productie, pana cand a finalizat liniile moderne de productie si imbuteliere situate in vecinatatea Bucurestiului. „Schimbarea proprietarului lui Angelli nu ne ingrijoreaza foarte tare, chiar daca se mai diversifica gama de productie cu alte marci ale grupului Henkell”, completeaza Emil Popescu.Ceilalti jucatori importanti din piata vor fi afectati intr-o masura mult mai redusa. Mai ales ca produc dupa sistemul traditional Champagnoise cu fermentarea vinului in sticla. Directorul general al Veritas Panciu, Adrian Toma, declara ca nu concurenta este cauza stagnarii productiei: „Pentru noi, cel mai mult conteaza fiscalitatea excesiva cu care ne confruntam. Majorarea accizelor cu 50% de la inceputul anului contravine practicii europene, unde tarile producatoare de vin scutesc de taxe toate produsele obtinute din vin, cu exceptia distilatelor de vin.” Alt mare producator intern, Jidvei, produce tot dupa metoda traditionala, ca si Cramele Prahova. Odinioara lider al pietei de vinuri spumante, Zarea Bucuresti a pierdut mult din cota de piata, numarandu-se in prezent printre micii producatori din cauza lipsei de resurse pentru a-si modernizarea capacitatii de productie.Vanzarile de vinuri spumante, denumire sub care se regasesc bauturile obtinute prin fermentarea naturala a vinului, au scazut in ultimii ani, ceea ce nu a impiedicat ca pe piata sa apara noi producatori. Din datele asociatiei producatorilor de vinuri spumante si spumoase, rezulta ca daca inainte de 1990 in Romania se vindeau peste 20 milioane de sticle anual, anul trecut nu s-a depasit cifra de 8 milioane de sticle. Aici sunt cuprinse toate tipurile de vinuri de acest tip.
Nemtii sunt mari consumatori de sampanie
· Henkell&Sohlein Group are capacitati de productie in Austria, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia si Franta
· Cele mai cunoscute marci ale grupului german sunt: vinurile spumante si linistite Deinhard, berea Trocken si votca Gorbaciov. In Germania, prelucreaza strugurii din podgoriile Baden, Mosel-Saar-Ruwer, Pfalz si Rheinhessen
· Henkell&Sohlein Group a avut in 2002 o cifra de afaceri de 624 milioane de euro, din care 73% realizate pe piata germana
· Schloss Wachenheim AG, liderul european al vinurilor spumante are capacitati de productie in Austria, Cehia, Romania, Franta, Italia, Slovacia, si Germania
· Produce si comercializeaza anual 300 de milioane de sticle de vinuri spumante si spumoase
· Cifra de afaceri pe 2003 a fost de 404 milioane euro, in crestere cu 7,3% fata de 2002
· Cele mai cunoscute marci sunt: Faber, Schloss Wachenheim, Prosecco, Light Live (fara alcool)
· Structura capitalului este: GALnther Reh AG – 69,92 %, Leiwen Bacardi Martini B.V. – 9,96 % alti actionari – 20,12%.