Utilizatorii casnici de vopsele au devenit o tinta demna de luat in seama relativ de putin timp, motiv pentru care noii producatori aparuti in ultimii ani, alaturi de cei traditionali si de importatori, au reevaluat acest potential si si-au diversificat substantial oferta.
Avand ca ascendent produsul autohton Vinarom, comercializat inca inainte de 1989, asa-numitul segment de piata „do it yourself” a inregistrat un trend ascendent incepand cu anul 1998. Ca urmare a utilizarii pe scara larga a acestui tip de produse, datorita calitatii, usurintei in aplicare si aspectelor ecologice, producatorii locali au inceput sa introduca in fabricatie vopselele lavabile, importate initial, pentru ca, ulterior, sa-si imbogateasca portofoliul cu game proprii.
O data cu educarea consumatorului in ceea ce priveste avantajele folosirii lor, au crescut si exigentele pietei. Totusi, comparativ cu tarile din vestul Europei, ne mentinem la un consum de vopsea per capita scazut, de aproximativ trei kilograme – situatie cauzata atat de puterea mica de cumparare, cat si de lipsa traditiei de a utiliza astfel de produse. In Germania, de exemplu, locuintele se redecoreaza cel putin o data pe an, in timp ce, in Romania, media este de o data la patru ani.
Principalii concurenti care isi impart piata vopselelor lavabile sunt Dufa, Policolor, KA