Telefoanele inteligente echipate cu GPS ameninţă din ce în ce mai mult piaţa sistemelor de navigaţie dedicate. Află în cât timp se va manifesta concurenţa între sistemele de navigaţie şi aplicaţiile GPS de pe telefoanele mobile.
Mio Technology, liderul pieţei locale de dispozitive GPS consideră că piaţa de echipamente GPS dedicate, echipamentele încorporate se va dezvolta independent de piaţa aplicaţiilor de navigare GPS pentru telefoane mobile încă câţiva ani, datorită gradului scăzut de penetrare a ambelor categorii, de până la 5% în cazul echipamentelor GPS dedicate şi de doar cateva procente a telefoanelor mobile echipate cu aplicaţii de navigare prin intermediul GPS-ului.
”Gradul încă mic de penetrare a echipamentelor de tip GPS pe piaţa locală, dar şi funcţiile suplimentare, din zona de entertainment sau cele legate de navigarea pe internet vor duce la o lipsă a concurenţei între zona echipamentelor GPS dedicate şi a aplicaţiilor pentru telefoanele mobile inteligente pentru încă câţiva ani. La acest lucru se adaugă şi preţul încă relativ mare al aplicaţiilor GPS dedicate pentru telefonul mobil, dar şi al gradului scăzut al accesărilor platformelor de download al aplicaţiilor mobile contra cost în România” a declarat Sergiu Ganscă, Marketing & Sales Manager Mio Technology, România şi Ungaria.
Conform reprezentanţilor Mio, dimensiunea ecranului, calitatea hărţilor de navigaţie, multitudinea de POI-uri (Puncte de Interes) adăugate în fiecare an, rutarea inteligenta, posibilitatea de planificare a curselor, dar şi funcţiile suplimentare ca informaţiile referitoare la starea vremii sau posibilitatea căutării POI-urilor pe internet sunt în continuare atuuri care vor fi apreciate de cei interesaţi de soluţiile de navigaţie prin GPS în 2011.
O altă caracteristică a pieţei de echipamente personale de navigaţie, va fi creşterea ponderii echipamentelor care înglobează funcţii din zona de entertainment sau posibilitatea de navigare pe internet la nivelul întregii pieţe până la aproximativ 25% din totalul echipamentelor vândute.
Previziunile privind evoluţia pieţei de echipamente GPS în 2011 sunt susţinute şi de ultimul studiu GfK, dat publicităţii în luna februarie, care arată că 89% dintre respondenţii chestionaţi în Germania, Franţa şi Marea Britanie, pieţe cu grade mult superioare de penetrare atât în zona echipamentelor GPS cât şi a aplicaţiilor de acest timp pentru telefoanele mobile, preferă în continuare echipamentele GPS dedicate sau încorporate în vehicul.
Pe lângă acest lucru, 70% dintre cei care folosesc la ora actuală servicii de navigaţie GPS pe telefonul mobil, au declarat că ar prefera un sistem de navigaţie portabil sau încorporat.
În ceea ce priveşte lansarea de echipamente GPS, reprezentanţii Mio, consideră că 2011 va fi un an cu multe echipamente lansate în piaţă, noi funcţii înglobate şi transferul unor tehnologii care erau specifice doar produselor premium, către zona mass-market.
“Funcţii ca etichetarea vocală a străzilor, cea de rutare economică, posibilitatea căutării locaţiilor pe internet şi funcţiile de tip Text-to-Speech se vor dezvolta şi vor fi implementate pe din ce în ce mai multe modele de GPS-uri. Performanţele hardware şi experienţa de călătorie pe care un echipament GPS o oferă sunt la ora actuală principalele elemente care alături de preţ influenţează decizia de cumpărare a unui echipament GPS” adaugă Sergiu Ganscă, Marketing & Sales Manager Mio Technology, România şi Ungaria.
Conform estimărilor Mio, la ora actuală in România există aproximativ 350.000 echipamente GPS, la un număr estimat de 5,5 milioane autovehicule, ceea ce reprezintă o penetrare de sub 5%. Din numărul total de echipamente GPS, aproximativ jumatate sunt Mio.