Urmează concedieri importante, anunţate de un important lider local! Este vorba despre preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Romeo Dunca, care spune că noua organigramă este gata şi va fi supusă votului la şedinţa Consiliului din data de 27 noiembrie.
După momentul în care a fost ales în funcţie, Dunca a vorbit despre numărul mult prea mare de angajaţi de la Consiliul Judeţean, lăsând de înţeles că vor urma concedieri. Prin proiectul de organigramă ce urmează acum să fie votat, se vor reduce 65 de posturi.
Restructurările vor viza, cel puţin la acest moment, Corpul administrativ şi Direcţia de drumuri judeţene.
“Succesul vine din creşterea veniturilor, nu neapărat din realizarea de economii”
“Organigrama, de la 196 de angajaţi în corpul administrativ şi 46 la DDJ, se modifică în 155 + 11 la Salvamont + 26 la DDJ. În total, 192 faţă de 242. Dar! Între cei 26 de la DDJ şi în locul celor 33 de la birou şi 2 şoferi pe maşina mică vor rămâne doar 9 la birou şi apar 17 poziţii noi, neocupate în prezent, de conducători auto şi servanţi.
Am creat aceste locuri pentru ca în viitor să achiziţionăm câteva utilaje. Folosindu-ne de ele, chiar ne vom ocupa de întreţinerea şi reparaţia drumurilor in judeţ. La Fonduri europene şi guvernamentale apar 10 poziţii noi. La acestea se adaugă încă 6, care aşadar în prezent nu există, deci nu sunt ocupate.
Efectiv, după aprobarea organigramei, făcând o comparaţie cu ce există astăzi, vor fi în sistem cu 50 de angajaţi mai puţin. Dacă ar fi să comparăm cu ceea ce avem azi în instituţie, începând din 11 ianuarie 2021, data aplicării noii organigrame, o să avem (fără posturile nou create) 139 de angajaţi în corpul administrativ + 9 la DDJ”, a transmis Romeo Dunca, potrivit adevarul.ro.
Cu toate că va fi economisită o sumă importantă de bani, preşedinte CJ Caraş-Severin spune că nu acesta este obiectivul principal al reducerii de costuri.
“A te interesa economia de bani la salarii dacă angajaţii fac performanţă este o mare prostie. În cazul nostru nu poate fi vorba de aşa ceva. Din această cauză, economia făcută cu disponibilizarea a 65 de persoane e binevenită. Nu e mare lucru, deoarece succesul vine din creşterea veniturilor, nu neapărat din realizarea de economii, dar reprezinta totuşi ceva. 100.000 de euro lunar înseamnă câţiva kilometri de drum degradat care poate fi reparat în bune condiţii”, a mai precizat liberalul.
Ce urmează în continuare?
Romeo Dunca spune că restructurarea de acum, de la Corpul Administrativ şi Direcţia de drumuri, este doar începutul. Vor urma Direcţia de asistenţă socială, Protecţia copilului sau alte servicii şi societăţi ale Consiliului Judeţean. Preşedintele Consiliului Judeţean a dat şi exemplul societăţii Aquacaraş, unde conducerea a venit cu propunerea de a reduce 14 şefi din organigramă.
“La Aquacaraş, multe locuri au fost ocupate fără ca aceia ajunşi pe funcţii să poată performa. Şi acolo, situaţia va fi supusă unei analize amănunţite. Implementarea unui proiect complex de apă şi canal în tot judeţul, cu o valoare de 175 milioane euro, constituie astăzi prioritatea nr. 1. Până acum, dl Filipescu, atât de controversat, a progresat mult. Vorbesc despre ultimele două luni de când am avut o discuţie serioasă. I-am explicat că oamenii rămân în memoria semenilor prin ce fac bun şi util, şi nu prin câţi bani au în cont sau prin câţi protejaţi politic poate ascunde un director prin organigrama unei companii.
În urma acestui dialog, un om de peste 60 de ani, cu stenturi şi operaţii pe cord deschis, a făcut în 60 de zile 17 drumuri la Bucureşti. I-a stresat pe cei din minister şi pe consultanţii ce lucrează la proiectul judeţului, primind laude de la cei pe care în mod insistent i-a vizitat. Zilele trecute, a venit cu propunerea de a disponibiliza nişte şefi nepotriviţi pentru locul în care au ajuns. Vor pleca 14. Sunt în preaviz”, a mai declarat Romeo Dunca.