Vor plăti și triplu. Șoferii care sunt taxați în plus în România. Sunt obligați să achite în fiecare an

soferi

SURSA FOTO: Dreamstime

Șoferii vor plăti mai mulți bani din 2025. În ciuda plafonării stabilite de autorități pentru polițele RCA, companiile de asigurări au majorat sumele, ceea ce va afecta și mai mult bugetele conducătorilor auto.

Asigurările RCA au devenit un factor de nemulțumire pentru șoferii români, care se confruntă cu creșteri semnificative ale costurilor. Chiar și cu plafonarea impusă, tarifele au ajuns la valori alarmante, afectând bugetul șoferilor și implicit al familiei.

Șoferii se plâng de prețul polițelor RCA. Dacă ai maşina pe firmă, poţi ajunge şi costuri triple faţă de acum un an

Un număr tot mai mare de șoferi români își exprimă nemulțumirea față de scumpirile poliţelor RCA. De exemplu, în 2024, au fost înregistrate creșteri de până la 40% comparativ cu anul anterior, 2023. Aceste ajustări au avut loc, în ciuda reglementărilor care plafonează tarifele.

„Pentru cea personală mai bine de o mie de lei, iar pentru firmă, că aici e problema, aceeaşi maşină dacă o ai pe firmă poţi plăti 3.000 sau 4.000 de lei.

În teorie, preţurile n-ar trebui să crească, sunt îngheţate. În practică s-au triplat”, mărturisește un șofer, conform observatornews.ro.

Un alt conducător auto a relatat că pentru un motor diesel de 1.9, norma Euro 4, plătește aproximativ 1.400 de lei. Anterior, această sumă era la jumătate. În 2023, un șofer de 45 de ani a achitat 1.585 de lei pentru asigurarea anuală.

SURSA FOTO: colaj foto Capital/Dreamstime

În prezent, cea mai bună ofertă pentru același tip de vehicul este de 1.854 de lei. O altă companie de asigurări a solicitat suma de 3.254 de lei, în ciuda faptului că șoferul nu a fost implicat în accidente rutiere.

Impactul asupra șoferilor din București

În cazul unui șofer din București, care deține o mașină cu 150 de cai putere, anul trecut, în aceeași perioadă, a plătit 1.587 de lei pentru polița RCA. Cu toate acestea, în 2024, la reînnoirea asigurării, a trebuit să scoată din buzunar 1.968 de lei.

„În practică, trebuie să-ţi acoperi costurile. E destul de greu de presupus că cineva poate să ţină preţurile constante timp de un an şi jumătate, doi.

Explicaţia generală ţine de creşterile de preţuri, legate de curent, de salarii, de impozite, de taxe, creşterea numărului de daune, creşterea valorii daunelor”, explică Sergiu Costache, expert în asigurări.

Explicații de la oficiali

Dorel Duță, președintele Uniunii Naționale a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări, oferă lămuriri cu privire la modul în care sunt stabilite tarifele.

„Sunt milioane de tarife, fiecare autovehicul în parte a beneficiat de un tarif. Ţine cont de vârstă, capacitate, zona geografică, comportamentul în trafic, numărul de accidente, clasa de bonus-malus. O explicaţie pe care am găsit-o ar fi aceea a trecerii într-o altă clasă de risc.

De exemplu… aveai 30 de ani, ai împlinit 31, intri într-o altă clasă de risc şi atunci s-ar putea să ai un tarif mai mare”, a declarat Dorel Duță pentru sursa citată.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a promis să efectueze verificări, însă până în prezent nu au fost identificate nereguli și nu au fost aplicate sancțiuni. Plafonarea tarifelor va rămâne în vigoare până la finalul anului 2024, iar asigurările ar putea continua să se scumpească începând cu 2025.