Toţi românii sunt vizaţi de aceste noi prevederi legislative. Ce trebuie să ştie toţi consumatorii cu privire la modul în care vor relaţiona, de acum încolo, cu furnizorul de energie electrică?
Schimbare la nivelul legislaţiei din România! Începând cu 1 ianuarie, furnizorii de energie electrică vor tarifa consumul şi vor emite facturile în funcţie de convenţia de consum încheiată între client şi furnizor.
Ce trebuie să ştie toţi consumatorii din România despre convenţia de consum?
Asta înseamnă că un client va fi facturat în funcţie de consumul pe care l-a estimat în momentul în care a semnat contractul. Dacă nu există o astfel de estimare, furnizorul va face o estimare în funcţie de istoricul de consum, trecut în convenţia de consum.
Actul se referă la datele de consum pentru fiecare lună calendaristică.
În cazul în care clienţii sunt de acord că acelea sunt consumurile lor reale, ei au opţiunea să nu facă nimic. Un client poate modifica respectiva convenţie de consum şi apoi să anunţe furnizorul modificările făcute, pentru a fi în continuare facturat în baza noului consum.
Există evident şi opţiunea în care un client nu ţine cont de convenţia de consum şi îşi citeşte singur, lunar, contorul. Indexul autocitit trebuie trimis furnizorului în intervalul de timp specificat pe factură, iar apoi furnizorul va emite factura în funcţie de consumul real al clientului, relatează Antena 3.
Exemplu de notificare primită din partea furnizorului de electricitate
Iată şi o notificare pe care o pot primi clienţii de la furnizorul de energie electrică, în cazul de faţă din partea companiei Enel.
„În lipsa unui index de regularizare transmis de către Operatorul de distribuție sau în lipsa unui index autocitit transmis de către dvs. în intervalul de timp menționat în factură și în condițiile din contract, conform art. 44 din Regulamentul de furnizare, cantitatea de energie electrică va fi facturată în baza convenției de consum, anexa la contract încheiată în condițiile prevederilor art. 441 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice.
Vă reamintim că, în cazul transmiterii de către dvs. a indexului autocitit, facturarea consumului se va face în baza acestuia, fără a mai fi aplicabile cantitățile de energie electrică din convenția de consum. Regăsiți în mesajul anterior atașată ”Anexa B. Locuri de consum și convenția de consum”, care reprezintă convenția de consum și care va deveni parte din contractul dvs. de furnizare a energiei. Citiți-o cu atenție și:
Dacă sunteți de acord în privința cantităților de energie precizate în convenția de consum, nu este nevoie ca dvs. să faceți ceva în plus. Vom considera convenția de consum că fiind acceptată, fără ca dvs. să ne contactați și să ne comunicați acest lucru.
Dacă nu sunteți de acord și doriți să modificați cantitățile de energie din convenția de consum, ne puteți transmite o notificare în maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii mesajului inițial referitor la convenția de consum (mesaj primit de către dvs. anterior acestuia, în perioada 31.03.2022 – 05.04.2022).
Ne puteți contacta prin oricare dintre următoarele modalități:
- Cel mai apropiat Magazin Enel;
- Din contul MyEnel;
- Pe adresa de email contact eem.ro@enel.com;
- Poșta Română, la adresa: București, sector 3, Bd. Mircea Vodă, nr. 30.
Pentru informații suplimentare, ne puteți contacta la numărul de telefon 021 9977 (apel cu tarif normal), de luni până vineri în intervalul orar 08:00-20:00 și sâmbătă în intervalul orar 08:00-13:00.”