In aceasta perioada de incertitudine economica si schimbari bruste pe pietele din intreaga lume, brandurile de lux, puternic targetate de altfel, sunt puse la mare incercare. Oamenii cheltuie cu mai multa grija, fara a mai arunca mii de dolari pe fleacuri pretioase.
In ceea ce priveste puterea brandurilor de lux de a trece peste aceasta perioada dificila, parerile sunt impartite.
Astfel, unii analisti de pe piata sunt de parere ca marcile premium vor fi afectate de criza financiara. In sprijinul acestei ipoteze vin rezultatele inregistrate de unii retaileri. Harvey Nichols, care comercializeaza produse de lux pe piata londoneza, a afisat o scadere cu 40% a profitului si cu 5% a vanzarilor pentru anul fiscal trecut.
La polul opus se afla insa analistii care afirma ca industria premium nu va fi grav afectata, consumatorii continuand sa cheltuie, intr-adevar cu mai multa grija.
Potrivit CEO-ului Boucheron, cel mai putin afectat sector al industriei de lux va fi cel exclusivist, care produce obiecte in unic exemplar si care nu este accesibil majoritatii. Astfel, cumparatorii de astfel de produse vor avea suficienti bani pentru a achizitiona, chiar si pe timp de criza.
Conform analistilor, criza financiara va marca si o intoarcere la adevarata notiune de „produse de lux”.
Pozitionarea geografica ajuta marcile de lux
In aceasta perioada si pozitionarea geografica va fi un factor deciziv pentru sectorul de lux. Inainte de prabusirea economiei globale, Statele Unite era principala piata a produselor de lux. Astazi insa, rapoartele arata ca situatia s-a schimbat, China luand locul SUA in aceasta privinta.
Astfel, potrivit chinadaily.com, chinezii au cheltuit in ultimii doi ani 8,6 miliarde de dolari pe produse premium.
Orientul Mijlociu si tarile emergente ca India sunt iar zone de atractie pentru brandurile de lux, care vad o crestere sustinuta in orase ca Dubai sau Delhi.
Sursa: CNN