Decizia luată marți, 19 decembrie, de Volkswagen a venit după ce autoritățile din Germania au oprit programul de subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule electrice.

Volkswagen oferă un ajutor clienților din Germania

Gigantul auto a explicat că va plăti bonusul clienţilor care cumpără modelele complet electrice din gama ID. Oferta se aplică clienţilor privaţi din Germania care au comandat un vehicul electric eligibil din gama respectivă, înainte de 15 decembrie.

Vehiculele livrate şi înmatriculate în 2023 vor beneficia de subvenţia completă de până la 6.750 euro, conform Reuters.

În schimb, maşinile înmatriculate în perioada ianuarie-martie 2024 vor beneficia de o subvenţie de 4.500 euro.

S-au rambursat aproximativ zece miliarde de euro din 2016

Amintim că Ministerul Economiei din Germaniei anunţase că programul se va încheia prematuri luni. Decizia a fost luată după ce s-au rambursat aproximativ zece miliarde de euro din 2016, scrie sursa menționată.

În acest context, câteva companii auto au informat luni că vor lua decizii similare cu a Volkswagen. Printre acestea se află Stellantis, Mercedes-Benz şi Hyundai.

Potrivit sursei menționate, industria auto din Germania şi-a extins gama de vehicule electric. S-a întâmplat după ce China şi SUA au depăşit producătorii auto germani pe acest segment.

La finalul lunii aprilie, pe drumurile din Germania circulau aproximativ 1,2 milioane de vehicule complet electrice, cu mult sub obiectivul de 15 milioane de vehicule fixat pentru 2030, arată datele publicate de Autoritatea rutieră germană (KBA).

Gigantul vrea să dezvolte o mașină electrică de 20.000 de euro

În altă ordine de idei, gigantul vrea să dezvolte o mașină electrică de 20.000 de euro. Volkswagen ar discuta cu mai mulți parteneri, printre care și grupul auto francez Renault, despre cooperarea în dezvoltarea unei mașini electrice de 20.000 de euro.

Producătorul auto german este interesat să coopereze la o platformă pentru o mașină electrică accesibilă. Volkswagen speră că va face ca vehiculele alimentate cu baterii să fie vândute la preţuri accesibile pentru mase, scrie Handelsblatt.

Discuțiile cu Renault sunt încă „într-un stadiu foarte incipient” şi ar putea să nu ducă la nimic, mai precizează sursa citată.  Pentru ambii parteneri, ținta în ceea ce privește producția anuală ar fi de 200.000 până la 250.000 de vehicule

Gigantul din Germania a refuzat să comenteze articolul. Potrivit unui purtător de cuvânt al Renault, cooperarea este necesară pentru a fi competitiv cu vehiculele electrice de mici dimensiuni.