CEO-ul Slack, Stewart Butterfield, nu crede programul de lucru prelungit. De aceea una dintre ideile principale ale startup-ului său este: "munceşte din greu şi du-te acasă", scrie portalul de ştiri Business Insider.
"Din experienţa mea, cei mai productivi angajaţi sunt cei care pleacă de la serviciu la ora 5:30 după-amiaza, dar sunt hiper-concentraţi cât timp se află la locul de muncă", a declarat Butterfield la o reuniune de presă. "Oamenii pot gândi foarte profund şi se pot concentra timp de doar 6 până la 8 ore pe zi."
Dar nu este atât de ușor să fii productiv în orice moment, în mediul de lucru de astăzi. O mulțime de fișiere sunt răspândite în software-ul diferite si nu este întotdeauna ușor să găseşti răspunsuri la întrebări simple, cum ar fi de exeplu să dai de cea mai recentă versiune a unui anumit fișier. Slack foloseste, de exemplu, 80 de piese diferite de software, chiar dacă are doar aproximativ 350 de angajați.
Butterfield vrea să rezolve această chestiune. Și el crede că a găsit un răspuns în Slack, aplicația de comunicare în muncă, care a făcut ca startup-ul său să fie evaluat la 3,8 miliarde de dolari în puţin peste doi ani.
În centrul ideii sale este un program de chat, o tehnologie care le permite utilizatorilor să acceseze conținutul aplicațiilor terțe în cadrul unor programe de chat, cum ar fi Slack, ocolind necesitatea de a deschide o altă aplicație pentru a o vedea.
De exemplu, utilizatorii pot folosi Slack pentru a găsi date despre vânzări sau să prezinte rapoarte de cheltuieli în cadrul interfeței Slack. Butterfield vede un viitor unde Slack devine mai deştept și mai inteligent pe măsură ce adună mai multe date, în cele din urmă automatizând unele dintre sarcinile repetitive, cum ar fi găsirea persoanei care conduce un proiect.
"Este o oportunitate pentru noi, unde Slack devine browser-ul și linia de comandă pentru o companie", spune el.
Sigur că Butterfield nu vede acest lucru întâmplându-se peste noapte. Slack a depășit de curând 3 milioane de utilizatori activi zilnic, iar cei mai mulţi dintre clienţii săi sunt echipe mici sau companii. Acest fapt îngreunează construirea unui sistem automat, aşa cum face Google, pur și simplu pentru că nu are suficiente date.