Potrivit informațiilor publicate de ANCOM, furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului pot modifica contractele încheiate cu utilizatorii finali fără a cere acordul explicit al acestora, însă cu respectarea obligației de a îi informa cu cel puțin 30 de zile în avans.
În astfel de situații, utilizatorii au dreptul de a denunța unilateral contractul fără plata unor penalități sau despăgubiri, dacă nu acceptă modificările condițiilor contractuale propuse prin notificare. Modificările pot viza tarife, modul de tarifare, alte condiții de furnizare a serviciilor de comunicații electronice etc.
ANCOM a oferit mai multe informații
În cazul în care utilizatorii finali nu sunt de acord cu modificările impuse, aceștia au dreptul să denunțe unilateral contractul pentru servicii de comunicații electronice, altele decât serviciile de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere.
Termenul este de cel puțin 30 de zile de la primirea notificării. Astfel, nu vor plăti despăgubiri pentru încetarea anticipată a contractului. Sunt exceptate cele aferente echipamentelor terminale, dacă decid să le păstreze.
Există și situații în cazul modificării unilaterale a contractului în care utilizatorii finali, în mod excepțional, nu pot denunța contractul fără penalități sau despăgubiri. Este vorba despre următoarele:
- cele de natură pur administrativă și care nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului final;
- atunci când acestea sunt impuse prin efectul legii;
- atunci când acestea sunt exclusiv în beneficiul utilizatorului final.
Autoritatea a stabilit formatul şi modalităţile de transmitere a notificării privind intenția modificării unilaterale a contractului
Autoritatea a oferit mai multe informații în comunicatul publicat pe site-ul său. ANCOM subliniază a stabilit formatul şi modalităţile de transmitere a notificării privind intenția modificării unilaterale a contractului.
Notificarea trebuie să fie redactată cu caractere lizibile care sunt în contrast cu fondul documentului. Totodată, textul trebuie să fie ușor de înțeles. La rândul său, titlul trebuie să fie sugestiv și să evidențieze caracterul unilateral al modificărilor propuse.
Aceasta poate fi comunicată abonaților prin scrisoare sau în format electronic, prin SMS, mesaj la adresa de poștă electronică sau prin contul de client. În acest caz din urmă caz, notificarea trebuie să fie însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia.
În cazul în care notificarea este comunicată utilizatorilor pe suport de hârtie, dimensiunea va fi cel puțin egală cu standardul. Mai mult, iar conținutul va fi scris în mod obligatoriu cu caractere de cel puțin 12p. Notificarea trebuie să fie separată de orice alt document transmis.
Pentru notificările transmise prin poșta electronică sau prin contul de client, fișierul electronic care conține notificarea trebuie să fie separat de orice alt fișier electronic. Simultan, trebuie să poarte o denumire sugestivă.
În același timp, subiectul mesajului trimis prin intermediul poștei electronice sau al mesajului de avertizare cu privire la existența notificării în contul de client trebuie să reflecte, în mod clar, faptul că este vorba despre o modificare unilaterală a contractului.