Dezvoltatorul imobiliar spaniol Neinver va deschide în 2008 primul său magazin de modă de tip outlet din România. Firma va intra pe o piaţă în plină dezvoltare, în care cel puţin cinci jucători vor investi peste 200 de milioane de euro.
Liderul magazinelor outlet din Spania şi Polonia, compania spaniolă Neinver, se pregăteşte să intre pe piaţa românească în următorul an. Magazinele outlet comercializează, la preţuri reduse, colecţii din sezonul precedent; pentru retailerii de modă, aceasta este o modalitate de a lichida stocurile de produse şi, simultan, de a-şi creşte veniturile prin acoperirea unui canal alternativ de distribuţie. Compania are în plan o extindere de amploare în Europa de Est, nivelul investiţiilor prevăzute depăşind 300 de milioane de euro.
„România se află pe lista noastră, dar încă nu am definitivat planurile expansiunii“, a declarat pentru Capital Monica Delgado, directorul de comunicare al Neinver. Pe pieţele din străinătate, magazinele Factory – brandul sub care Neinver îşi operează outleturile – afişează preţuri cu cel puţin 30% mai mici decât cele pentru colecţiile curente. Printre brandurile comercializate se numără Adolfo Dominguez, Diesel, Camper, Calvin Klein, Puma etc.
Deşi nu s-a stabilit amplasamentul magazinului sau suprafaţa acestuia, reprezentanţii Neinver afirmă că, ţinând cont de experienţa anterioară, outletul va avea probabil o suprafaţă de aproximativ 10.000 de metri pătraţi, iar investiţia angajată va fi de aproximativ 30 de milioane de euro.
La nivel european, compania se situează pe locul al patrulea în funcţie de suprafaţa totală a magazinelor outlet, de 116.000 de metri pătraţi. Vânzările de pe pieţele internaţionale reprezintă jumătate din cifra de afaceri a grupului; în prezent, obiectivul companiei este creşterea acestei ponderi până la 70%.
Bucureştiul, ţinta investiţiilor
Majoritatea capitalelor europene, precum şi oraşele mari, au astfel de galerii, unde sunt adunate mai toate brandurile. Există peste 60 de outlet centere în Europa, alte aproximativ 100 de proiecte fiind în dezvoltare. Doar 5% din acestea se vor construi în România în următorii ani.
În prezent, Bucureştiul este practic o piaţă fără competitori pe acest segment de retail. Există câteva astfel de magazine, atât în Capitală, cât şi în zonele adiacente. Numai că acestea nu funcţionează sub un brand unic, ca reţea de unităţi, şi în plus oferă produsele unui singur fabricant de articole vestimentare. Primul outlet din ţara noastră a fost deschis de Elmec România (un magazin Nike), exemplul firmei greceşti fiind urmat de Adidas şi apoi de Extenso, importatorul mărcii Lotto. „Vom continua să inaugurăm outleturi“, declară Yannis Lagos, director de resurse umane al Elmec România. „În viitor, ne interesează şi un outlet multi-brand, care să cuprindă mărcile distribuite în magazinele Famous Brands“ (reţeaua de unităţi multi-brand a companiei, n.r.), completează acesta.
Dar primii care vor finaliza un proiect de outlet multi-brand în Bucureşti sunt belgienii de la Liebrecht & Wood, în toamna anului 2008, sub brandul Fashion House Outlet. Acesta va fi urmat de un outlet în Timişoara şi, apoi, de altul în Braşov. „După estimările noastre, vom mai construi alte patru-cinci astfel de magazine în următorii ani“, spune Brendon O’Reilly, partener al GVA Grimley Outlet Services, compania care asigură managementul operaţional al Fashion House Outlet. Investiţiile alocate acestor viitoare centre comerciale se ridică la peste 50 de milioane de euro.
Shopping la pret redus
Liebrecht & Wood
Compania va inaugura, în 2008, primul centru comercial de tip outlet multi-brand din România. Fashion House Outlet Centre va avea o suprafaţă de 28.000 mp şi va distribui 120 de branduri, printre care Adidas, Puma, Calvin Klein şi Tommy Hilfiger. Investiţia alocată proiectului este de 38 de milioane de euro.
American Outlet
Overseas Escape Outlet Shopping Center, proiectul companiei greceşti, va fi situat pe autostrada Bucureşti-Piteşti. Investiţia se ridică la circa 30 de milioane de euro.
Steilmann
Grupul german are în plan, pentru următorii doi ani, dezvoltarea unui magazin outlet în Capitală. Pe lângă brandul Steilmann, se vor găsi şi mărci din portofoliul Gruppo Radici (compania-mamă a grupului german), ca Apanage, Emozione, KS, Feel Good, precum şi mărci de lux internaţionale, ca Hugo Boss, Calvin Klein, Joop, Tommy Hilfiger, Cinque şi Brax.
Union investitii
Compania imobiliară franceză şi-a anunţat la rândul ei intenţia de a construi un centru comercial de tip outlet în următorii doi ani.
Africa Israel Europe
Dezvoltatorul centrului comercial Cotroceni Park va achiziţiona un teren la marginea Bucureştiului pentru construirea unui outlet.