Într-un interviu acordat publicației Financial Times șeful Renault-Nissan s-a declarat îngrijorat de evoluția vânzărilor de mașini electrice. Ghosn admite pentru prima dată că piața așa-numitelor ZEV (Zero Emissions Vehicle) nu se ridică la nivelul așteptărilor sale și că ținta de a vinde 1,5 milioane de unități – cumulat, Renault și Nissan – până în 2016 nu va fi atinsă.
„Nu vom fi acolo. La viteza de acum văd îndeplinirea obiectivului cu patru sau cinci ani mai târziu”, a declarat Carlos Ghosn pentru Financial Times. Deși Alianța a comercializat peste 120.000 de mașini electrice în ultimii cinci ani – mai mult decât oricare alt producător – orice speranță de a vinde în timpul rămas până în 2016 peste 1,3 milioane de unități este deșartă. Nici surlele și trâmbițele cu care a fost prezentat clienților fiecare nou model și nici milioanele de euro investite în cercetare-dezvoltare și, mai ales, în marketing, nu par să fi fost suficiente pentru a estompa problemele legate de lipsa infrastructurii, prețurile mari și autonomia redusă.
Conform lui Carlos Ghosn principala problemă a pieței mașinilor electrice nu este prețul mare al acestora ci lipsa infrastructurii sau, mai degrabă, lentoarea cu care autoritățile au dispus construirea de stații de încărcare. „Trebuie să admitem că (n.n. – piața) se mișcă mai greu decât am crezut. Dar asta se întâmplă pentru că infrastructura nu a ținut pasul”, a menționat Carlos Ghosn.
Oficialul Renault-Nissan speră însă că problemele se vor rezolva imediat ce și alți concurenți vor pune în vânzare astfel de vehicule. Până acum, doar câteva companii au urmat calea arătată de Ghosn însă, în curând, intră în scenă cu toată forța și lideri precum Volkswagen sau BMW. Alături de Renault-Nissan, aceștia vor avea un cuvând de spus care ar putea forța autoritățile să crească ritmul instalării infrastructurii necesare. „Nici eu nu aș cumpăra o mașină alimentată cu benzină dacă nu aș avea suficiente benzinării în zonă”, a conchis Carlos Ghosn, cel care a mizat enorm pe „viitorul electric”.