Desi Jocurile Olimpice sunt considerate mana cereasca pentru companiile de publicitate, in cazul celor din 2012 de la Londra situatia s-a schimbat radical. Jucatorii de pe piata de advertising nu se inghesuie deloc sa participe, ba mai mult, unii chiar s-au retras.
Motivul este unul cat se poate de pragmatic: organizatorii au decis ca advertiserii sa plateasca pentru a obtine contractul prin care vor face imaginea Jocurilor Olimpice, in contextul in care bugetul pentru organizare este destul de sarac.
Practic, compania de publicitate care va realiza campania pe tot parcursul desfasurarii Jocurilor Olimpice este tratata ca un tert si, desi nu plateste o taxa conceputa in acest scop, trebuie sa vina la randul sau cu „sponsorizari” de la clientii pe care ii are, de circa 10 milioane de lire sterline.
Pana acum, printre sponsorii care isi doresc sa isi asocieze numele cu JO de la Londra sunt producatorul de guma de mestecat Trident, compania IT Airwave, Boston Consulting Group si Freshfields.
Surse din industria de publicitate britanica sustin ca, din punct de vedere financiar, nu renteaza sa devii compania care va promova Jocurile Olimpice, iar castigurile sunt cel mult la nivel de imagine si notorietate. De asemenea, se asteapta ca un grup de advertising international sa fie cel care isi va permite contractul.