Pentru a face faţă crizei economice, autorităţile din toată lumea au început să dezvolte uriaşe lucrări de infrastructură, astfel că, la ora actuală, investiţiile în autostrăzi par a fi din ce în ce mai profitabile.

În economiile emergente au început să apară şi să se dezvolte, tot mai mult, fonduri de investiţii care direcţionează bani către lucrări în infrastructura de transpoort, precum autostrăzi, aeroporturi sau gări. Asta în condiţiile în care se estimează că, până în 2015, numărul celor care vor locui la oraş va creşte cu aproximativ 350 de milioane de oameni.

Infrastructura din Occident are, de asemenea, nevoie de reabilitare, motiv pentru care vor avea loc ample lucrări de reparare a autostrăzilor şi a infrastructurii de căi ferate.

Majoritatea fondurilor existente finanţează proiecte de lucrări ce au loc în Asia şi în Europa de Vest, cum ar fi, de exemplu, şoselele spaniole.

Investiţiile în zona Asiei sunt mai riscante, însă, dat fiind ritmul de creştere economică, acestea sunt de o mai mare amploare. Investiţiile pentru Europa de Vest sunt mai sigure, mai ales pentru faptul că sistemul de autostradă în concesiune funcţionează mult mai bine. Astfel, autostrada nu este administrată de stat, ci în sistem privat. În momentul în care este dată în folosinţă, administratorul percepe o taxă de utilizare a autostrăzii, care, în funcţie de cât de mare este traficul, poate aduce profit pentru cei care au investit în construirea ei.

SURSA: L’Echo