Compania poloneza Wawel isi face intrarea pe piata ciocolatei premium din Romania, produsele sale fiind deja disponibile in 200 de magazine din Bucuresti si in 10 judete din tara. Piata locala de ciocolata nu va fi afectata de actuala criza financiara, spune Narcis Costache (foto), Country Manager Wawel Romania, pentru a argumenta intrarea pe piata autohtona in acest moment. "Romania era deja o tinta strategica pentru Wawel, astfel incat exista deja o strategie de intrare pe piata. Consideram c
Compania poloneza Wawel isi face intrarea pe piata ciocolatei premium din Romania, produsele sale fiind deja disponibile in 200 de magazine din Bucuresti si in 10 judete din tara.
Piata locala de ciocolata nu va fi afectata de actuala criza financiara, spune Narcis Costache (foto), Country Manager Wawel Romania, pentru a argumenta intrarea pe piata autohtona in acest moment. „Romania era deja o tinta strategica pentru Wawel, astfel incat exista deja o strategie de intrare pe piata. Consideram ca actuala criza nu va afecta piata de cicolata, in mod special pe cea de ciocolata premium, dupa cum nu va afecta major multe din pietele FMCG”, spune Costache. Acesta a mai adaugat ca in astfel de perioada oamenii sunt dispusi sa reduca cheltuielile cu imbracamintea, electronice, mobila insa nu sunt dispusi sa isi reduca cheltuielile cu alimentele sau bauturile.
Conform reprezentantilor companiei, Wawel isi vinde produsele prin intermediul a doua mari companii de import si distributie: Sitel Group si Rocon Distribution 2000. „Pentru retail, in prima faza, sunt selectate magazinele cu un anumit standard, compatibile cu vanzarea ciocolatei premium”, spune Narcis Costache. O parte dintre produsele Wawel se afla deja si in cateva retele internationale ca Metro, Cora, Billa, Albinuta.
Pentru anul 2009 Wawel mizeaza pe vanzari de 2,5 – 3 milioane de euro, echivalentul unei cote de piata de 1%. „In 2009 ne propunem ca tinta sa penetram si sa acoperim geografic si numeric piata din Romania precum si sa obtinem o cota de 1% din piata totala de ciocolata, echivalentul a aproximativ 8%-10% din piata de ciocolata premium”, afirma country managerul companiei. „Planul pentru Romania este in faza de finalizare iar investitia propusa pentru anul 2009 este una semnificativa”, a mai adaugat acesta.
Wawel va deschide, de asemenea, in premiera in Romania primul factory outlet cu ciocolata in Outlet-ul Fashion House de pe Autostrada Bucuresti Pitesti iar in 2009 vizeaza extinderea la nivel national, in toate orasele cu peste 10.000 de locuitori.
In ceea ce priveste noi capacitati de productie, oficialul Wawel a declarat ca este deschis spre expansiune. „Posibilitatea construirii unei fabrici in Romania, in viitor, sau cea a cumpararii uneia existente nu este exclusa”, spune Narcis Costache. Wawel a achizionat deja o fabrica de dulciuri in Lasoschy (Ucraina) care se previzioneaza ca va deveni cea mai importanta linie de productie din estul Europei, targetul sau fiind in principal pietele tarilor foste sovietice.
Wawel SA este unul din cei mai mari producatori de ciocolata din Polonia, are sediul in Cracovia si este specializat in producerea si vanzarea unei game largi de produse din ciocolata. Aceasta cuprinde gama de dulciuri fara zahar (sugar-free) si alte produse cu compozitii si retete speciale, cum ar fi cele cu crema din lichior de oua, crema de castane, ciocolata 90% cacao, prune in ciocolata.
Wawel aduce in premiera in Romania cea mai larga gama de produse sugar – free, fiind primul producator cu o oferta de produse din ciocolata de origine exclusiv vegetala. Dintre acestea fac parte prunele confiate in ciocolata, jeleurile fructe in ciocolata. De asemenea, se poate vorbi si de o premiera in cazul pudrei de cacao cu 10% continut de grasimi.
Cifra de afaceri a companiei Wawel in anul 2007 a fost de 100 de milioane USD, iar prognoza pe 2008 se plaseaza in jurul cifrei de 110 milioane de USD, ceea ce reprezinta o crestere de 10%.
Piata ciocolatei din Romania este estimata in acest an la 300 milioane de euro, din care segmentul ciocolatei de lux nu reprezinta mai mult de 10%. Pentru anul 2009 piata locala de profil va crestere cel mai probabil cu 15-20%, nefiind afectata de criza financiara actuala, potrivit lui Narcis Costache. In ceea ce priveste segmentul premium, managerul Wawel mizeaza pe o crestere de 50% anul viitor.