Supermarketurile, obligate să accepte doar numerar: problema a fost cauzată de o întrerupere a serviciului Worldline, un furnizor care procesează plățile cu cardul pentru retaileri.

Visa și Mastercard au confirmat că sistemele lor nu au fost afectate, iar problema nu a provenit din rețelele lor.

A fost blocată plata cu cardul în mai multe magazine

Clienții magazinelor Sainsbury’s și Asda s-au numărat printre cei afectați de problemele tehnice care au dus la blocarea plăților cu cardul și au forțat unele supermarketuri să accepte doar numerar în dimineața zilei de 11 iulie, relatează The Star.

Supermarketurile și-au cerut scuze clienților care au întâmpinat timp de câteva ore probleme legate de plata cu cardul.

Mulți oameni și-au exprimat frustrarea pe X, spunând că nu au putut să-și folosească cardurile la casa de marcat sau că în magazine era afișat anunțul „Plata doar în numerar”.

Sainsbury’s a informat clienții că există o problemă de plată cu cardul, dar i-a asigurat că totul s-a rezolvat ulterior.

pos plata cu cardul bancar
SURSA FOTO: Dreamstime

Ce a cauzat problema

Problemele păreau să provină de la un furnizor care ajută la procesarea plăților cu cardul pentru unii comercianți. Worldline a declarat că a experimentat o întrerupere a serviciului, motiv pentru care unii retaileri s-au confruntat cu probleme în procesarea tranzacțiilor în magazine, între orele 9:00 și 10:00.

Ulterior, serviciul a fost complet restabilit, iar clienții au putut folosi cardul. De asemenea, Asda și-a cerut scuze clienților de pe X, care s-au plâns că magazinele lor locale au acceptat doar plăți în numerar.

Visa și Mastercard au confirmat că sistemele lor au funcționat normal

Firma de plăți Visa a confirmat că sistemele sale funcționau normal.

Un purtător de cuvânt a declarat: „Suntem conștienți de faptul că un furnizor de plăți a raportat probleme în această dimineață, care i-au afectat pe unii deținători de carduri. S-a raportat că această problemă este acum rezolvată. Sistemele Visa continuă să funcționeze normal.”

Mastercard a precizat că analizează problema, care nu pare să provină de la sistemele sale.

Un purtător de cuvânt a declarat: „Suntem conștienți de unele probleme legate de tranzacțiile de plată la comercianți selectați din Marea Britanie și lucrăm cu partenerii noștri pentru a aduna mai multe informații. Nu există niciun indiciu că aceste probleme sunt legate de rețeaua noastră.”

Specialiștii susțin că, dacă vă aflați într-o situație similară, în care plățile cu cardul sau contactless nu funcționează și nu aveți numerar la voi, există câțiva pași pe care îi puteți face.

Dacă ATM-urile din apropiere funcționează, puteți retrage numerar. În unele cazuri, companiile pot permite să efectuați o plată prin mijloace alternative. Sau puteți să păstrați articolele pentru o perioadă scurtă până când problema este rezolvată.

Sunt doar cele mai recente dintr-un lanț de probleme tehnice care au afectat firmele bancare și plățile digitale în ultimele luni. Luna trecută, întreruperile care au afectat rețeaua Marii Britanii au făcut ca unii oameni să nu poată trimite bani. Ei nu au putut să facă plăți prin intermediul serviciilor bancare online și mobile.