Ana Pan a încheiat 2011 cu un profit de 163.000 de euro la o cifră de afaceri de 4,4 milioane euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice.

„Utimii ani nu au fost uşori. Banii se obţin cu un efort mult mai mare decât înainte de criză. Afacerile au fost afectate, în sensul scăderii vânzărilor ceea ce a dus la o gestionare mult mai atentă a costurilor”, comentează Carmen Friptu, directorul general al Ana Pan.

Cât de afectate? Concret, de la o cifră de afaceri de 5,8 milioane euro în 2005, în 2007 veniturile Ana Pan au ajuns la 9,3 milioane de euro. În 2011 însă, încasările au scăzut până la 4,4 milioane de euro.

Ana Pan, cel mai vechi lanţ nou de cofetării din Bucureşti – prima unitate fiind deschisă în 1990 în zona pieţei Dorobanţi –, deţine în prezent 18 magazine proprii şi patru francize, toate în Capitală şi Otopeni.

Un rol-cheie în ecuaţia de creştere a vânzărilor firmei  îl are comportamentul de consum al clienţilor, iar în cazul românilor acesta s-a modificat vizibil în ultimii trei ani. „Există o migraţie masivă a clienţilor către produsele cu preţ foarte mic (…) unii consumatori se uită în primul rând la preţ, calitatea îi interesează mai puţin. Clientul îşi propune un buget foarte mic pentru dulciuri”, explică şefa Ana Pan.

Aproximativ 2.000-2.500 de clienţi cumpără, zilnic, produse Ana Pan (cofetărie-50%; patiserie-35% şi pâine-15); valoarea medie a bonului de cumpărături este de 20-25 lei.

Pentru 2012, Carmen Friptu estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 10%, cu precizarea că ”am prins aici și magazinele pe care intenționăm să le deschidem. Chiar zilele acesta vom avea o inaugurare în Aleea Circului”.

Dacă e să vorbească despre piața cofetăriilor în general, Carmen Friptu spune că este „puternic concurențială“. Într-adevăr, îşi împart această piaţă – estimată la circa 20 de milioane de euro – câteva branduri puternice (Ana Pan, Tip Top, Chocolat, Armand, Gorgi, Boema) şi sute de firme mici, care deţin una-două cofetării cu laborator propriu de producţie.

Cu o avere estimată, în ediţia din 2011 a TOP 300 Capital, la 180-200 mil. euro, George Copos are afaceri în mai multe domenii (turism, panificaţie, comerţ, fotbal, transporturi, imobiliare).