Probabil că avem cu toții câte un prieten care, deranjat de o nouă achiziție pe care el nu și-o poate permite este gata să caute punctele slabe ale produsului. Fie că este vorba despre un telefon, un televizor sau un ceas, idei de genul „ți-ai luat  asta pentru că n-ai avut bani de ceva mai bun” sunt des repetate de cârcotași. Cu o imagine similară în minte am pornit la drum cu Seria 6 Gran Coupe. Cam asta cumpără cei care nu au suficienți bani pentru Seria 7 m-am gândit inițial. Era o părere preconcepută care, după consultarea catalogului de prețuri și primii kilometri parcurși la volanul mașinii a dispărut ca prin farmec lăsând loc unei uimiri tot mai accentuate. În primul rând pentru că diferența de preț între noul 740i – ajuns în România în octombrie – și modelul testat de noi de-a lungul a mai bine de 800 de kilometri pe șoselele și autostrăzile germane, 640i, este de mai puțin de 9.000 de euro. Mi-e greu să cred că, în logica de mai sus a cârcotașilor, cineva care este dispus să plătească 87.482 de euro – prețul unui 640i – pentru o mașină nu are prin conturi diferența până la 96.472 de euro – prețul unui 740i. Prin urmare, eliminăm din start ideea că Seria 6 Gran Coupe este cumpărată de cei care nu au bani pentru Seria 7.

Mai degrabă, cei care preferă Seria 6 sunt entuziasmați de designul exterior care „țipă” dinamism prin toți porii. Și nici nu vor să intre în categoria „bogătaș bătrân” adesea atribuită, mai mult sau mai puțin justificat, posesorilor de Seria 7. Unde mai pui că, pe lângă un caracter mult mai îndrăzneț, odată cu intrarea în gamă a caroseriei cu patru uși, Seria 6 a devenit un model în care poți călători pe bancheta din spate în deplin confort. Apărută ca o completare a gamei, caroseria Gran Coupe este soluția perfectă pentru tinerii cu familii și, mai ales, cu conturi solide în bancă. Oameni pentru care luxul, confortul și dinamismul sunt elementele cele importante atunci când cumpără un automobil. Asta fără a trece cu vederea echipamentele de comandă, control, conectivitate și entertainment care pot fi găsite într-un număr impresionant în echiparea 640i Gran Coupe.

Sprinter de lux

Dacă modificările subtile de design exterior ale acestui face-lift, printre care se numără o nouă grilă a radiatorului, bări față și spate mai robuste, evacuarea mai vizibilă și, mai ales, blocurile optice LED cu semnalizatoare integrate în linia de accent superioară, nu sunt sufciente pentru a vă justifica tresărirea la vederea noii Seria 6 Gran Coupe, modul în care acest vehicul știe să „înghită” kilometri o va face, fără doar și poate. Cei 320 de cai putere dezlănțuiți de propulsorul TwinPower cu șase cilindri în linie, transmiși roților de o cutie automată cu opt trepte, transformă cele 1,8 tone ale mașinii într-un fulg. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 5,4 secunde, iar stabilitatea în viraje – susținută de o electronică avansată – impresionează. Cât despre deplasarea pe autostradă, 640i  rulează exact cum arată: rapid, solid și elegant. Toate acestea atrăgând privirile ca un magnet. Principalii concurenți ai modelului BMW Seria 6 Gran Coupe sunt Mercedes-Benz CLS și Audi A7.