Lansat în urmă cu 11 ani, cel.ro este cel mai mare magazin online cu capital integral românesc. Magazinul este administrat de Corsar Online, firmă deţinută de Tiberiu Pop. Evoluţia magazinului online s-a conturat concomitent cu dezvoltarea internetului românesc, 2004 fiind anul când s-au realizat şi primele tranzacţii online achitate cu cardul. Anul trecut, Cel.ro a înregistrat vânzări de 33 de milioane de euro, având un portofoliu de peste 100.000 de produse, iar pentru 2015 şi pentru anul viitor, Tiberiu Pop are în plan mai multe obiective. „Anul 2015 a fost un an în care ne-am consolidat poziţia pe piaţă şi am urmărit să găsim soluţii pentru a răspunde cât mai prompt şi adaptat atât nevoilor, cât şi aşteptărilor clienţilor noştri. Pe partea de logistică, ne-am extins spaţiile de depozitare a produselor şi capacitatea de manevrare şi colectare a acestora. Urmărim în acest fel să facem faţă atât cererii crescânde, cât şi provocărilor generate de Black Friday şi de sărbătorile de iarnă. În ceea ce priveşte portofoliul produselor, ne-am extins şi pe alte categorii, cum ar fi parfumuri şi cosmetice, mama&copilul, bricolaj şi decoraţiuni, dată fiind creşterea destul de limitată în sectorul IT. Desigur, am continuat şi extinderea categoriei de electrocasnice pentru că suntem convinşi că cererea pe acest segment este în continuă dezvoltare. Un bun exemplu aici ar fi că, în 2007, aproape nimeni nu îşi achiziţiona un aparat electrocasnic online, iar în ziua de astăzi electrocasnicele reprezintă o componentă consistentă a vânzărilor de eCommerce din piaţa de electro-IT din România. Sperăm ca până la finalul anului acesta sau cel târziu la începutul anului viitor, să lansăm și un modul de asigurări auto și platforma marketplace ce ne va permite mai mult extinderea categoriilor listate pe site“, a declarat Pop.
Cel.ro este de vânzare
Omul de afaceri mizează anul acesta pe o creştere semnificativă a afacerilor, după ce, anul trecut, s-au majorat cu opt milioane de euro până la nivelul de 33 de milioane de euro, iar numărul comenzilor a urcat cu 34%. „Anul acesta estimăm o creştere semnificativă cu 30%“, a precizat Pop. Electronicele şi electrocasnicile continuă să fie cele mai populare produse, însă printre cele mai comercializate, în prezent, se numără şi cele din categoria parfumuri şi cosmetice.
„Deşi este introdusă relativ recent, categoria de parfumuri şi cosmetice a avut un impact puternic asupra publicului şi oamenii sunt interesaţi să comande online aceste produse. Cu toate acestea, încă nu se compară cu categoria electronicelor sau electrocasnicelor, care au vânzări foarte bune“, spune Pop.
Deşi mizează pe afaceri în creştere, Pop nu are în plan, în viitorul apropiat o extindere pe alte pieţe, ci consolidarea poziţiei pe piaţa locală şi nu exclude nici posibilitatea vânzării magazinului online . „Filosofia noastră de business e să oferim produse la cel mai bun preţ posibil, încărcând cât mai puţin preţul cu costul nostru de funcţionare. Deocamdată ne-am îndreptat toate resursele pe stabilizarea şi creşterea pe piaţa din România, încercăm să ne consolidăm poziţia şi să oferim clienţilor noştri o experienţă de cumpărare în conformitate cu nevoile lor“, afirmă Pop.
În ceea ce priveşte o eventuală preluare a magazinului, antreprenorul a declarat că se află în discuţii cu mai multe părţi, însă, nu s-a concretizat nimic încă.
„Cred că am ajuns într-un punct în care diferenţa o poate face o administrare corporatistă a afacerii şi nu una antreprenorială, aşa cum am făcut până acum. De asemenea, o infuzie de capital ne-ar permite să ne poziţionăm mai bine faţă de concurenţă, care dispune de resurse finaciare mult mai mari“, explică Pop.
Omul de afaceri a mai declarat că este deschis şi către alte perspective şi şi-a conturat mai multe idei în acest sens, dar, deocamdată, acestea sunt în stadiul de proiect.
În urmă cu trei ani, Pop a preluat domeniul DC-Shop.ro (Depozitul de Calculatoare) şi anul acesta Oktal.ro, după ce ambele companii au dat faliment. Care a fost motivul? „DC-Shop.ro ca şi Oktal.ro sunt site-uri satelit ce listeză aceleaşi produse ca cel.ro. Le-am păstrat pentru a profita de recunoaşterea lor în piaţă şi pentru a aduce un plus de comenzi cu un efort de marketing redus. Considerăm că o strategie multi brand sau de brand de nişă este lipsită de sens în online, în condiţiile în care toţi jucătorii tind să devină platforme deschise, şi nu doar simple magazine“, explică Pop.
Pregătiri de Black Friday
Black Friday evenimentul care generează cele mai mari vânzări şi comenzi pentru magazinele online va pica anul acesta în data de 27 de noiembrie. Este foarte probabil ca magazinele online locale să organizeze acest festival de reduceri cu o săptămână mai devreme, aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut. Cel.ro a început pregătirile încă de anul trecut. „Pentru o campanie ca Black Friday pregătirile trebuie să înceapă cu un an înainte, lucru pe care l-am făcut şi noi. Anul trecut, sistemele informatice au rezistat eroic în faţa valului de comenzi, pe de altă parte, am avut dificultăţi la partea logistică, lucru care a fost o lecţie pentru noi şi am încercat să rezolvăm toate aceste aspecte. În principal, sperăm să procesăm de două ori mai multe comenzi în comparaţie cu anul precedent“, a declarat Pop.
Cel.ro are, în prezent, o medie de două milioane de vizitatori pe lună şi 100 de angajaţi. Până la finalul anului, numărul acestora va creşte cu 40%.
Scurt istoric
Domeniul Cel.ro a fost înregistrat la RoTLD pe data de 2 August 2004. În acelaşi an retailer-ul a început comercializarea de produse, în principal, camere foto digitale şi componente. După 11 ani, compania are un portofoliu format din 120.000 de produse, acoperind o gamă largă de categorii, de la electrocasnice, IT, gadget-uri şi device-uri mobile, la produse cosmetice, îngrijire personală, dar şi articole de bricolaj şi de casă şi gradină. Cel.ro colaborează, în prezent, cu peste 250 de furnizori şi cu principalele firme de curierat din ţară. Distribuţia se bazează şi pe o flotă proprie, construită în ideea livrării de produse în ziua comenzii pentru clienţii din zona capitalei, vizând în timp extinderea ariei de acoperire pentru a furniza produsele „în aceeaşi zi“.