Western Union le recomandă consumatorilor să trateze cu maximum de precauţie e-mailurile prin care sunt anunţaţi că au câştigat premii la o loterie sau concursuri online.
"Draga Ana! Esti unul dintre cei 50.000 de câştigători selectaţi de computer din totalul de 12,1 milioane de persoane care au aplicat în Programul de Vize pentru Imigranţi în US Diversity" – acesta este un exemplu autentic de mesaj electronic folosit de escroci, arată compania.
Anunţată că este unul dintre câştigătorii Loteriei Vizelor, victima este îndrumată să trimită o sumă de bani (între 400 şi 800 dolari) unui presupus angajat al Ambasadei SUA de la Londra pentru a putea intra în posesia vizei.
Totul pare legal. Persoana care a expediat mailul se recomandă drept reprezentant al Ambasadei. Pare să fie o persoană respectabilă şi sinceră, are răspunsuri la toate întrebările potenţialei victime şi promite să trimită formularele de viză cât mai curând posibil. Există doar o problemă: pentru a putea primi formularele, "câştigătorul" trebuie să plătească mai întâi anumite taxe.
Persoana de la "ambasadă" dă instrucţiuni precise despre transmiterea taxei prin intermediul serviciului de transfer de bani. Este rapid, uşor şi, astfel, vor putea fi transmise formularele mai repede. Victima trimite banii, dar formularul de viză nu mai ajunge niciodată la destinaţie. "Câştigătorul" a fost, de fapt, victima unei escrocherii.
Western Union recomandă a nu fi transmise fonduri către persoane străine sau a căror identitate nu poate fi verificată. Totodată, precizează că organizaţiile legale nu solicită sume de bani înainte de a acorda câştiguri la loterie sau alte tipuri de premii.
"Dacă aveţi suspiciuni legate de o solicitare, discutaţi cu membrii familiei, cu un avocat sau chiar cu poliţia locală, înainte de a lua decizia financiară de a transmite bani pentru un premiu la loterie", scrie în comunicatul citat de Agerpres.
The Western Union Company este unul din liderii globali de pe piaţa serviciilor de plăţi. În 2011, The Western Union Company a efectuat 226 milioane de tranzacţii consumer-to-consumer la nivel global, realizând transferuri totale de 81 miliarde de dolari între consumatori şi a efectuat 425 milioane de plăţi comerciale.
În România, serviciul de transfer de bani Western Union este prezent din 1996, în prezent fiind disponibil în peste 5.200 de locaţii.