WhatsApp a primit un avertisment din partea Comisiei Europene. Toți utilizatorii trebuie să știe

Mai precis, un comunicat al Executivului comunitar arată că aplicația este invitată să să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri. Este vorba despre modul în care intenţionează să comunice orice actualizări viitoare ale condiţiilor sale de utilizare, astfel încât consumatorii să poată înţelege cu uşurinţă implicaţiile unor astfel de actualizări şi să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări.

Totodată, autoritățile europene au solicitat WhatsApp să clarifice dacă obţine venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor. O primă scrisoare s-a trimis în ianuarie, deoarece mai multe actualizări ale condiţiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori.

Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informaţiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicaţie sau al serviciului său de asistenţă.

Chiar și așa, informaţiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent şi sunt considerate insuficiente şi derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziţie o lună pentru a le demonstra autorităţilor de protecţie a consumatorilor că practicile sale respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.

Comisia Europeană a prezentat o imagine de ansamblu a acţiunilor anterioare ale acestei reţele

De asemenea, Comisia Europeană a publicat recent un document care prezintă o imagine de ansamblu a acţiunilor anterioare ale acestei reţele, cuprinzând o analiză prospectivă a tendinţelor pieţei care afectează drepturile consumatorilor şi asupra căruia reţeaua CPC îşi va concentra activităţile în următorii doi ani.

„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înţeleg ceea ce acceptă şi modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aştept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii şi drepturile lor fundamentale”, a transmis comisarul pentru Justiţie, Didier Reynders.