Serviciul de mesagerie mobilă WhatsApp, deţinut de reţeaua socială Facebook Inc, a anunţat marţi că a introdus o nouă funcţie – de „coş de cumpărături”, care permite utilizatorilor să îşi facă cumpărăturile prin intermediul aplicaţiei.

„Cu aceste coşuri de cumpărături, oamenii pot răsfoi un catalog, selecţiona multiple produse şi trimite o comandă sub forma unui singur mesaj”, explică WhatsApp într-o postare pe blog în care precizează că această opţiune va fi disponibilă în întreaga lume începând de marţi.

Funcțiune crucială pentru aplicație

Prin această nouă funcţie, WhatsApp încearcă să atragă comercianţi şi companii pe aplicaţia sa WhatsApp Business, pentru a-şi gestiona comenzile şi schimburile cu clienţii. De asemenea, vrea să îşi încurajeze baza de 1,5 miliarde de utilizatori individuali din întreaga lume să îşi facă cumpărăturile via aplicaţia sa.

Dezvoltarea tranzacţiilor pe serviciul său de mesagerie este crucială pentru WhatsApp care, în pofida adoptării sale pe scară largă, nu câştigă bani din publicitate. De asemenea, aplicaţia WhatsApp nu dispune încă de un serviciu de plăţi integrat.

Săptămâna trecută, WhatsApp a intrat în lupta pentru piaţa plăţilor mobile din India, o piaţă promiţătoare unde activează deja giganţi precum Google şi Alibaba. Filiala Facebook a anunţat lansarea WhatsApp Pay în India, cea mai mare piaţă a sa cu aproximativ 400 milioane de utilizatori ai serviciului său de mesagerie.

Cea mai folosită aplicație de mesagerie instant din lume

WhatsApp Messenger este o aplicație gratuită de mesagerie disponibilă pentru Android și alte smartphone-uri. WhatsApp folosește conexiunea la Internet a telefonului pentru a permite utilizatorului să trimită mesaje, fișiere media, și să-și apeleze prietenii sau familia.

Aplicația poate fi accesată și folosită deasemenea și pe calculatoare, atâta timp cât telefonul utilizatorului rămâne conectat la internet, în timp ce este folosită aplicația pe PC. Utilizatorul are și opțiunea de a folosi WhatsApp pentru a trimite SMS.

WhatsApp a fost creată de WhatsApp Inc. în Mountain View, California, și a fost achiziționată în februarie 2014 de Facebook Inc. pentru aproximativ 19 miliarde $.

A devenit cea mai folosită aplicație de mesagerie instant din lume până în anul 2015, și era folosită de peste 1,5 miliarde de utilizatori din toată lumea, conform statisticilor din februarie 2018.

Începând cu februarie 2020, aplicația nu va mai fi disponibilă pe versiunile mai vechi de iOS 8, mai vechi de Android 2.3.7 și nu for mai fi asigurate serviciile de asistență tehnică pentru toate telefoane cu Windows Mobile.