Facebook a cumpărat WhatsApp în 2014, pentru 19 miliarde de dolari, excluzând datoriile, dar nu a contribuit material la rezultatele sale financiare până miercuri, când a început să taxeze companiile mari, cum ar fi Uber Technologies şi Singapore Airlines, pentru transmiterea de mesaje clienţilor prin intermediul WhatsApp.
Compania taxează aproximativ 100 de companii pentru transmiterea mesajelor şi va trimite şi publicitate ţintită utilizatorilor WhatsApp, prin intermediul funcţiei de stare.
Nu este clar ce contribuţie vor avea veniturile WhatsApp la inversarea declinului veniturilor Facebook.
Informaţia a apărut la o săptămână de la anunţarea unui profit sub aşteptări de către Facebook, dar directorul de cercetări în domeniul tehnologiei al GBH Insights, Daniel Ives, a spus că planul este probabil în lucru de mai mult timp.
”Face parte dintr-o strategie mai amplă. Cred că este în lucru de ceva timp…corespunde probabil strategiei mai ample a Facebook de a promova nivele diferite de creştere”, a arătat Ives.
Cu toate că Instagram şi WhatsApp au peste 1 milion de utilizatori activi pe lună, Facebook nu a publicat veniturile Instagram.