WhatsApp ar putea introduce reclame în aplicație

Will Cathcart, șeful WhatsApp, clarifică planurile companiei privind introducerea reclamelor în aplicație. Acesta exclude posibilitate ca acestea să apară în căsuța de mesaje principală, dar deschide posibilitatea pentru prezența lor în Status (funcția asemănătoare cu Stories a aplicației) și canale (care permite utilizatorilor să urmărească anumite subiecte).

Șeful WhatsApp a subliniat într-un interviu că, deși căsuța principală de primire a mesajelor va rămâne fără reclame, alte părți ale aplicației ar putea găzdui publicitate, având în vedere că pot reprezenta oportunități de monetizare.

În septembrie, Cathcart a negat categoric un raport al Financial Times care spunea că aplicația de chat deținută de Meta plănuiește să afișeze reclame. Vorbind pentru presa braziliană, el a spus clar că afișarea de reclame în inbox nu este modelul potrivit.

„Motivul pentru care am schimbat răspunsul este că ar putea exista reclame în alte locuri – canale sau status. De exemplu, oamenii ar putea fi nevoiți să se aboneze pentru canale, ar putea fi exclusive pentru membrii plătitori sau proprietarii ar putea dori să promoveze canalul. Dar, nu, nu vom pune reclame în căsuța de mesaje”, a declarat Cathcart.

Deocamdată nu au fost testate sau implementate reclamele în nicio țară

WhatsApp a mai vorbit despre introducerea de reclame în status în urmă cu câțiva ani, dar compania nu a implementat-o niciodată. Deși Cathcart a adus-o în discuție ca pe o posibilitate, încă nu s-a implementat efectiv nimic. Un purtător de cuvânt al Meta a confirmat pentru TechCrunch că nu testează în prezent reclame în Status în nicio țară. Cu toate acestea, compania nu a oferit o declarație oficială pe această temă.

La începutul acestui an, când WhatsApp a lansat în iunie funcția de difuzare Channels, compania a declarat că explorează instrumente precum promovarea în directorul Channels. Meta nu a oferit niciun detaliu despre când sau dacă intenționează să lanseze reclame în oricare dintre funcții, Status sau Channels.

Până în prezent, WhatsApp, care este folosit de peste 2 miliarde de persoane din întreaga lume, s-a bazat pe venituri din mesageria pentru afaceri și pe reclamele click-to-WhatsApp prezente pe alte platforme precum Facebook.