Astfel, Whirlpool va avea un profit pe acțiune de 4,75 – 5,25 dolari în 2011, față de estimarea inițială de 7,25 – 8,25 dolari. Vânzările de anul acesta, din perioada iulie – septembrie, au fost de 4,62 miliarde de dolari, în creștere cu doar 2,3%. Reprezentanții companiei au pus această creștere timidă pe seama faptului că în lipsa creditelor, oamenii nu își mai permit să cumpere electrocasnice. Pentru a limita pierderile, compania a decis să majoreze prețurile la produse, însă strategia s-a dovedit inutilă, ba chiar nocivă.
"Am avut o scădere abruptă a cererii în America de Nord și Europa în al treilea trimestru și nu ne așteptam ca lucrurile să se îmbunatățească curând", a declarat Jeff Fetting, președintele Whirlpool Corp.
Compania a împlinit anul acesta 100 de ani de existență și avea la sfârșitul lui 2010 circa 71.000 de angajați și 70 de fabrici de productie și dezvoltare, în toată lumea.