50 de ani, 13 albume, o avere de circa 450 de milioane de dolari. Cu ultimul turneu, Sticky&Sweet, a stabilit un nou record de vânzări pentru un artist solo. Precedentul îi aparţinea tot ei.

Cel mai probabil, în luna august a acestui an, întoarsă acasă la finalul unei serii de aproape 30 de concerte, Madonna va sărbători performanţa de a fi încheiat al doilea cel mai profitabil turneu din istorie. Se va apropia, astfel, de reuşita trupei The Rolling Stones, care a strâns de-a lungul ultimului turneu, A Bigger Bang, 558 de milioane de dolari. De altfel, în anumite privinţe i-a depăşit deja: raportat la câştigul pe concert, anul trecut, în prima parte a Sticky&Sweet, Madonnei i-au revenit 4,8 milioane de dolari, cu peste 20% mai mult decât legendarei formaţii britanice. Din suma totală, 281 de milioane de dolari, vedeta a rămas, efectiv, cu mai mult de o treime, restul acoperind costurile de producţie şi plata celor 250 de oameni cu care a colaborat de-a lungul turneului. De altfel, doar managerului său, Guy Oseary, îi revin nu mai puţin de o cincime din veniturile ei brute.

Investiţie sigură: arta postmodernă

Extrem de discretă când vine vorba despre conturile din bancă, Madonna a reuşit, se pare, să şi le gestioneze fără greş. De pildă, jumătate din averea de 450 de milioane de dolari pe care o are în momentul de faţă a fost investită în obligaţiuni guvernamentale, ceea ce a făcut-o relativ imună la actuala criză financiară. Apoi, circa o cincime a fost alocată achiziţiei de proprietăţi, deţinând şase case numai în Londra. Peste Ocean, cântăreaţa a preferat New York-ul, unde are trei imobile. Ultima achiziţie a avut loc chiar luna trecută: o vilă în valoare de 40 de milioane de dolari. Altă ţintă a investiţiilor Madonnei – arta. Mai exact, o colecţie de 300 de lucrări semnate de artişti precum Salvador Dali, Pablo Picasso sau Damien Hirst, cu o valoare estimată de 80 de milioane de lire. Potrivit unuia dintre biografii săi, vedeta ar fi declarat că i-ar plăcea să fie amintită ca o Peggy Guggenheim modernă, căci „picturile sunt pasiunea şi recompensa mea“.

„Rătăcirile fetei nesăbuite“

După ce şi-a bifat toate priorităţile, pe lista obiectivelor oricărui star ar urma capitolul „Filantropie“. Nu este neapărat cazul Madonnei. Un sondaj Reuters o cataloga recent drept cea mai zgârcită vedetă. Motivul? Cea mai mare parte a sumelor acordate în scop caritabil au doar două destinaţii: Kabbalah şi orfanii din Malawi. Ca exemplu, în 2007 a donat 4,2 milioane de dolari centrului Kabbalah din Los Angeles, de peste şase ori mai mult decât a trimis anul acesta victimelor cutremurului din Italia.  Pentru amatorii de detalii personale, câteva ponturi: parfumul preferat – Classic Pink de la Nanadebary, telefonul de suflet – Blackberry, iar cărţile pe care le-ar reciti – „Rătăcirile fetei nesăbuite“, a lui Mario Vargas Llosa, şi „Shantaram“, de Gregory David Roberts. În prezent, în garajele vedetei se regăsesc un BMW Seria 7, un Audi A8, un Mini Cooper S şi un Maybach.

120 mil. de dolari este valoarea contractului semnat de artistă, în urmă cu doi ani, cu organizatorul de concerte Live Nation

Un turneu perpetuu

158-30068-30_virgin_19.jpg


DEBUT

La un an de la lansare, ajungea pe prima poziţie a clasamentelor cu albumul Like a Virgin, care s-a vândut în peste 12 milioane de copii şi i-a adus o mică avere de 250.000 de dolari. Producţia a transformat-o într-un superstar, chiar dacă marii critici din SUA au catalogat-o drept „o vedetă de mucava, enervantă şi nedemnă de luat în seamă“.

158-30069-30_pepsican_19.jpg

 

SCANDAL
În 1989, Madonna a încasat cinci milioane de dolari de pe urma unui contract publicitar cu Pepsi. Spotul a rulat doar o dată, videoclipul Like a Prayer nefiind pe placul companiei. Banii i-au rămas vedetei.

158-30070-30_maverick_19.jpg


MAVERICK

Casa de discuri Maverick Records a fost fondată de Madonna împreună cu doi asociaţi în 1992. Cântăreaţa şi-a vândut acţiunile 12 ani mai târziu, interval în care s-a ocupat de promovarea unor artişti ca Alanis Morissette sau The Prodigy.

158-30071-30_madonnaamericanlife_19.jpg

 

EŞEC
În 2003, apărea American Life. Deşi bine primit de critici, albumul a avut cele mai slabe vânzări din cariera cântăreţei. Include piesa Hollywood, prima care nu a intrat în topul Billboard Hot 100 de la debutul artistei şi până acum.

158-30072-30_madonnahard_candycover.jpg

 

HARD CANDY
Cel de-al 13-lea album a ajuns pe prima poziţie în clasamentele din 37 de ţări. În SUA, în schimb, unde turneul de promovare a atins vânzări record, compilaţia nu a reuşit să urce mai sus de locul 50.