Noul sistem de operare programat pentru lansare în octombrie este aşteptat să atenueze prăbuşirea vânzărilor pe retail ale filialei din România. Promovarea sa va fi fără precedent.

Aflat deja în stadiu aproape final (Release Candidate) şi pus la dispoziţia utilizatorilor în cel mai amplu program de evaluare desfăşurat până acum, Windows 7, noul sistem de operare al Microsoft, va fi lansat pe 22 octombrie iar la câteva zile diferenţă va fi disponibilă şi varianta în limba română. Data anunţată este aleasă între două vârfuri tradiţionale de vânzări pe segmentul retail: începutul anului şcolar şi sărbătorile de iarnă, „tocmai pentru a da un impuls suplimentar vânzărilor“, spune Călin Tatomir, directorul general al Microsoft România. „Lansarea lui 7 va fi însoţită de cea mai mare campanie de marketing pe care am făcut-o vreodată“, adaugă acesta, fără a dezvălui sumele implicate.

Windows 7 gratuit

166-32936-23_win7_5f00_ultimate_27.jpgNoul sistem de operare, care a avut până acum recenzii favorabile atât din partea utilizatorilor, cât şi a specialiştilor, vine pe piaţă după eşecul de marketing şi comercial înregistrat de Vista, lansat la şapte ani după ediţia precedentă, Windows XP, şi care de abia după cel de-al doilea upgrade major (Service Pack 2) a ajuns stabil în utilizare şi îmbrăţişat de un număr mai mare de consumatori. În al doilea rând, Windows 7 trebuie să atenueze scăderea veniturilor companiei atât la nivel mondial, cât şi în România, unde rezultatele financiare preliminare pe anul fiscal 2009 (încheiat pe 3 iulie) ale filialei celui mai mare producător mondial de software arată o diminuare a veniturilor între 10 şi 15 procente.

„La finele primului trimestru ne-am propus să avem o creştere de 1%, dar nu a fost posibil, prăbuşirea retailului cu 40% la laptopuri şi cu 60% la PC-urile desktopuri afectând serios veniturile din segmentul OEM (licenţe către producători, n.r.)“, explică Tatomir. „Ne consolăm cu ideea că am fost destul de performanţi în raport cu alte filiale“.

166-32935-23_win7_5f00_professional_27.jpgCompania va depune eforturi suplimentare pentru a contribui la revenirea pieţei de retail IT, iar parte din această strategie este oferta promoţională prin care „orice client care achiziţionează acum un computer cu Windows Vista Home Premium, Business sau Ultimate de la un producător partener al Microsoft va beneficia, în momentul lansării Windows 7, de un upgrade gratuit la noul sistem de operare“, precizează Tudor Galos, Windows Business Group Lead. „Clienţii respectivi vor primi un cupon cu care se înscriu pe un site, iar în momentul lansării vor primi acasă, pe cheltuiala Microsoft sau a producătorului, noul sistem de operare“.

Pentru că noile reglementări ale Comisiei Europene au interzis comercializarea în Europa a versiunilor de Windows care conţin browserul de internet al Microsoft, compania va oferi, practic, câte o versiune de retail celor înscrişi în programul de upgrade. În magazinele şi site-urile de specialitate, versiunea de retail Windows 7 Home Premium va putea fi achiziţionată cu 199 de euro, preţ la care se aplică, până la sfârşitul anului, o reducere suplimentară de până la 119 euro.

166-32934-23_win7_5f00_homepremium_27.jpgMicrosoft mai pariază în noul an fiscal (iulie 2009 – iunie 2010) şi pe alte produse, spune Dan Bulucea, Business & Marketing Director al filialei de la Bucureşti. „Urmează noul Windows Server, noua versiune Microsoft Exchange, sistemul de operare pentru telefoane mobile Windows Mobile 6.5, a cărui denumire va fi Windows Phones, şi noua suită de aplicaţii Office 2010“, spune acesta.

Se mai fac angajări

În pofida crizei financiare, care a determinat restructurări de poziţii în companie, numărul angajaţilor Microsoft România a crescut atât organic, cât şi prin achiziţii. Compania are la Timişoara cea de-a treia divizie de business, unde vor activa 30 de angajaţi, după preluarea furnizorului de servicii de marketing intelligence Ciao.

166-32933-23_galos_27.jpgClienţii care achiziţionează acum un computer cu Vista vor beneficia, în momentul lansării Windows 7, de un upgrade gratuit la noul sistem de operare.
Tudor Galoş, Windows Business Group Lead, Microsoft România

119 euro va fi preţul promoţional al versiunii de Windows adresate utilizatorilor individuali, iar Microsoft aşteaptă ca noul sistem să fie de trei ori mai vândut ca Vista