Noul sistem de operare programat pentru lansare în octombrie este aşteptat să atenueze prăbuşirea vânzărilor pe retail ale filialei din România. Promovarea sa va fi fără precedent. Aflat deja în stadiu aproape final (Release Candidate) şi pus la dispoziţia utilizatorilor în cel mai amplu program de evaluare desfăşurat până acum, Windows 7, noul sistem de operare al Microsoft, va fi lansat pe 22 octombrie iar la câteva zile diferenţă va fi disponibilă şi varianta în limba
Noul sistem de operare programat pentru lansare în octombrie este aşteptat să atenueze prăbuşirea vânzărilor pe retail ale filialei din România. Promovarea sa va fi fără precedent.
Aflat deja în stadiu aproape final (Release Candidate) şi pus la dispoziţia utilizatorilor în cel mai amplu program de evaluare desfăşurat până acum, Windows 7, noul sistem de operare al Microsoft, va fi lansat pe 22 octombrie iar la câteva zile diferenţă va fi disponibilă şi varianta în limba română. Data anunţată este aleasă între două vârfuri tradiţionale de vânzări pe segmentul retail: începutul anului şcolar şi sărbătorile de iarnă, „tocmai pentru a da un impuls suplimentar vânzărilor“, spune Călin Tatomir, directorul general al Microsoft România. „Lansarea lui 7 va fi însoţită de cea mai mare campanie de marketing pe care am făcut-o vreodată“, adaugă acesta, fără a dezvălui sumele implicate.
Windows 7 gratuit
„La finele primului trimestru ne-am propus să avem o creştere de 1%, dar nu a fost posibil, prăbuşirea retailului cu 40% la laptopuri şi cu 60% la PC-urile desktopuri afectând serios veniturile din segmentul OEM (licenţe către producători, n.r.)“, explică Tatomir. „Ne consolăm cu ideea că am fost destul de performanţi în raport cu alte filiale“.
Pentru că noile reglementări ale Comisiei Europene au interzis comercializarea în Europa a versiunilor de Windows care conţin browserul de internet al Microsoft, compania va oferi, practic, câte o versiune de retail celor înscrişi în programul de upgrade. În magazinele şi site-urile de specialitate, versiunea de retail Windows 7 Home Premium va putea fi achiziţionată cu 199 de euro, preţ la care se aplică, până la sfârşitul anului, o reducere suplimentară de până la 119 euro.
Se mai fac angajări
În pofida crizei financiare, care a determinat restructurări de poziţii în companie, numărul angajaţilor Microsoft România a crescut atât organic, cât şi prin achiziţii. Compania are la Timişoara cea de-a treia divizie de business, unde vor activa 30 de angajaţi, după preluarea furnizorului de servicii de marketing intelligence Ciao.
Tudor Galoş, Windows Business Group Lead, Microsoft România
119 euro va fi preţul promoţional al versiunii de Windows adresate utilizatorilor individuali, iar Microsoft aşteaptă ca noul sistem să fie de trei ori mai vândut ca Vista