Wizrom Software a lansat aplicaţia WizWhy cu care ţinteşte companiile din segmentul serviciilor, afectate de criza economică.
„Companiile care urmează să îşi schimbe partenerii de afaceri au un comportament ce poate fi stabilit statistic şi pe baza căruia se pot crea profile. Noi propunem o soluţie care evidenţiază anumite particularităţi ale partenerului de business care se pregăteşte să înceteze colaborarea, pe baza istoricului relaţiei evidenţiat în baza de date. Acesta este doar un aspect al aplicabilităţii soluţiei de data-mining de care beneficiază clienţii noştri. În acelaşi timp, WizWhy are capacitatea de a evidenţia şi ceea ce merge bine, astfel încât managementul să aibă posibilitatea de a analiza motivele şi a lua măsuri ca reţeta succesului să fie extinsă la nivelul întregii afaceri”, a declarat Adrian Bodomoiu, Managing Director Wizrom Software.
Principiul de funcţionare este simplu: orice companie are o bază de date cu clienţii şi activitatea acestora. Aplicaţia WizWhy accesează baza de date, generând un set de reguli logice în care pe lângă informaţii cantitative sunt analizate şi date calitative. Regulile găsite explică cu un procent mare de probabilitate de ce s-au obţinut rezultatele analizate. Pe baza acestor reguli se pot pregăti anumite profile folosite pentru a face predicţii. WizWhy este, de exemplu, cea mai folosită aplicaţie de predicţie a riscului de către firmele de asigurări din Ungaria. De altfel, sectoarele servicii financiare, respectiv marketing şi cercetare de piaţă, se numără printre principalele beneficiare ale aplicaţiei lansate de Wizrom Software.
„WizWhy, în plus faţă de conceptul „what if analysis” din aplicaţiile clasice de Business Intelligence, găseşte singur care sunt acele variabile care au impact semnificativ asupra rezultatelor, evitând subiectivitatea. WizWhy poate astfel descoperi un comportament neobişnuit al unui grup de clienţi, prin analiza bazei de date, alertând managementul”, explică Adrian Bodomoiu.
Aplicaţia WizWhy este folosită la nivel mondial de aproape un deceniu, iar utilizatorii din România vor beneficia de experienţa acumulată într-un produs software matur.