Potrivit sursei citate, "Tribunalul nu a avut în vedere toate elementele necesare luarii unei astfel de decizii. În mod specific se pare că Tribunalul nu a luat în considerare beneficiile generale ale aeroportului provenind din schema de tarifare, inclusiv veniturile suplimentare atrase din, spre exemplu, parcare și noile oportunități comerciale apărute ca urmare a creșterii numărului de pasageri".

Wizz Air precizează că aceste venituri trebuie luate în considerare, lucru confirmat de Comisia Europeană în decizia care vizează Aeroportul din Bratislava.

În comunicatul Wizz Air se precizează că acordarea de stimulente economice companiilor aeriene de către aeroporturi este o practică des întâlnită în acest domeniu și se resping orice acuzații privind ajutorul de stat, afirmându-se că decizia instanței din data de 30 august nu a luat în calcul și "stimulentele aplicabile altor companii ce operează din Timișoara, cum sunt spre exemplu cele referitoare la pasagerii de pe rutele interne sau în tranzit"

"Prevederile contractuale dintre Wizz Air si Aeroportul Timisoara sunt în deplină concordanță cu principiile economiei de piață privind investițiile și nu implica ajutor de stat”, se mai arată în comunicatul companiei aeriene low-cost.

Wizz Air a transportat 10,6 milioane de pasageri în ultimele 12 luni. Flota companiei este compusă din 36 aeronave Airbus, ce operează de la 15 baze aflate în Polonia, Ungaria, Bulgaria, România, Ucraina, Cehia, Serbia şi Lituania.

Tribunalul din Timiș: Discounturile oferite Wizz Air reprezintă ajutor de stat

"Discounturile oferite Wizz Air, de până la 85% din tarifele practicate, constituie un avantaj de natură economică atribuibil Statului Român, în calitate de acţionar majoritar (cu 80%) a Aeroportului, iar acordarea discountului nu poate fi justificată din punct de vedere economic. Totodată, beneficiarul discounturilor, Wizz Air plăteşte o sumă neglijabilă pentru taxele de aeroport care nu este suficientă nici măcar sa acopere cheltuielile generate de operarea pe aeroport. Prin urmare, un investitor privat, acţionând în condiţii economice identice, nu ar fi acordat un asemenea discount", se arată în decizia Tribunalului Timişoara, informează Agerpres.

De asemenea, instanța a stabilit că decizia autorității aeroportuare din Timișioara de a acorda discounturi doar companiei Wizz Air a instituit o discriminare evidentă între transportatorii aerieni care folosesc aeronave mai mici şi operatorul maghiar. Instanța a stabilit că aceste reduceri până la 85% din tarifele practicate către Wizz Air distorsionează concurenţa, deoarece compania în cauză își poate astfel reduce costurile de exploatare şi își poate consolida poziţia pe piaţă.

La finalul lunii august, Comisia Europeană a anunţat opinia preliminară potrivit căreia, în acest caz, sunt îndeplinite condiţiile privind existenţa unui risc grav de prejudiciere semnificativă şi ireparabilă a unui concurent. Indulgenţa faţă de suma de 2,6 milioane euro reprezentând taxe de aeroport pentru care autorităţile române nu au furnizat nicio explicaţie implică ajutor de stat.

Ancheta Comisiei Europene privește relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi operatorul aerian low cost Wizz, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane euro, precum şi reduceri suplimentare de 7 % până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate (adică aeronavele cu o greutate maximă la decolare de peste 70 de tone), informează Agerpres.