Conform jurnaliștilor L’argus, câștigătorii celor șase categorii luate în calcul – mașini de oraș, compacte, familiale, SUV, vehicule «verzi» și vehicule utilitare ușoare – au fost declarați luând în calcul, pe lângă calitățile intrinseci ale fiecărui vehicul, raportul dintre performanțe și costurile de utilizare. În urma jurizării, mărcile care au câștigat câte una dintre categoriille menționate au fost, în ordine alfabetică,  Dacia, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Renault și Toyota.
Juriul L’argus, una dintre cele mai apreciate reviste auto din Franța, a fost compus din piloți de teste, jurnaliști specializați și analiști ai pieței auto. Aceștia au laut în considerare toate modelele lansate pe piața franceză în 2012 punctând capitole precum prețul de achiziție, costul de utilizare, valuarea reziduală, consumul de carburant și alte caracteristici precum, conforul, plăcerea de a conduce, calitatea, designul și modularitatea.
Dacia Lodgy, câștigătorul secțiunii mașini de familie a fost apreciată în special pentru potențialul său de a transporta șapte pasageri cărora li se asigură un spațiu corespunzător fără a afecta grav spaţiul de transport pentru bagaje. De asemenea, Lodgy a câștigat puncte importante pentru că, în ciuda percepției de vehicul rustic, a surprins clienții prin  raportul excelent dintre preț, dimensiuni și beneficii de utilizare. Cu o valoare reziduală pe piața franceză de 49% după trei ani de utilizare și parcurgerea a 60.000 km, vehiculul produs în Maroc sub marca Dacia se încadrează în media segmentului însă principalul atu al lui Lodgy a fost costul de utilizare pe kilometru. Jurnaliștii francezi au calculat acest indicator ajungând la o valoare de 25 de eurocenți / km. Niciun alt vehicul din categoria mașinilor de familie, unele mult mai moderne, nu a putut bate acest rezultat. Pe locul secund în clasament s-a clasat Toyota Prius+, iar pe trei, BMW Seria 3.
Un alt segment în care Dacia a ocupat un loc fruntaș a fost cel al vehiculelor comerciale ușoare. Aici, modelul Dokker Van, produs tot la Tanger, a fost poziționat de juriul L’argus pe locul 2 obținând 432 de puncte. Modelul Dacia a fost devansat de Ford Transit Custom (469 puncte) dar a depășit Mercedes-Benz Citan (377 puncte).
Categoria mașini de oraș a fost dominată în acest an de noul Clio al celor de la Renault. Pe podium s-au clasat, în ordine, Peugeot 208 și Opel Adam. În segmentul compactelor a învins Mercedes Clasa A, urmat de Volkswagen Golf și Volvo V40, iar la SUV-uri, ordinea finală a fost Mazda CX-5, Opel Mokka, Land Rover Range Rover. Cele mai apreciate mașini «verzi» au fost Toyota Yaris HSD, Peugeot 508 Hybrid4 și Toyota Prius.