Lansat în urmă cu trei ani şi jumătate, BMW i3 a devenit o prezenţă constantă în fruntea clasamentelor de vânzări pentru automobile electrice din segmentul premium al clasei compacte – atât în Europa, cât şi pe mapamond. O dovadă a rolului de lider deţinut de i3 în dezvoltarea mobilităţii electrice este faptul că, pe multe pieţe, are o cotă semnificativ mai mare de automobile electrice decât cea pe care marca tradiţională BMW o deţine în segmentele pentru modele cu propulsie convenţională. De exemplu, în Germania, i3 are o cotă de piaţă de 22% (BMW, per total, doar 8%), în Norvegia ocupă primul loc cu 27%, iar la nivel european se situează la 17%.
În România, stat cu o piaţă electrică în formare, BMW i3 a ocupat în 2016 o cotă-record de puţin peste 50% din totalul de automobile electrice. În primul trimestru al acestui an, în contextul în care piaţa aşteapta lansarea programului naţional de susţinere a automobilelor electrice, cota de piaţă a urcat în mod excepţional la 80%.
De asemenea, automobilul sport hybrid plug-in BMW i8 a contribuit şi el la succesul internaţional al mărcii BMW i. Prin transferul extins de tehnologie către alte mărci ale BMW Group, BMW i a devenit şi un factor semnificativ în succesul remarcabil de piaţă pe care compania îl are în domeniul mobilităţii sustenabile. Din martie 2017, tehnologia BMW eDrive a sistemului de propulsie, dezvoltată iniţial pentru modelele BMW i, se regăseşte în şase game de modele BMW şi a fost introdusă în premieră la un model MINI. O caracteristică importantă în strategia BMW este poziţionarea preţului pentru aceste modele, mai accesibil ca versiunile diesel şi la un nivel comparabil cu variantele alimentate cu benzună pentru un nivel de putere comparabil.
De la începutul anului 2017, BMW este liderul segmentului premium plug-in hibrid nu doar în Germania, ci şi în Europa şi pe mapamond prin automobilele BMW iPerformance. În Germania deţine o cotă de 28% pe piaţa maşinilor hibrid plug-in. În România în același segment al pieței, cota BMW a urcat la 31,4%, iar BMW X5 este, din 2016, cel mai de succes model plug-in hybrid. În acest moment, 8,4% dintre toate modelele BMW X5 livrate în primul trimestru în România sunt reprezentate de versiunea plug-in hybrid X5 xDrive40e.
Conform companiei, în 2017, BMW Group urmează să vândă peste 100.000 de automobile cu propulsie electrică sau hybrid plug-in. Pe baza creşterii constante a vânzărilor, BMW Group se aşteaptă ca aproximativ 15-25% din livrările sale la nivel mondial în 2025 să fie modele electrificate, cu sistem de propulsie electrică sau hybrid plug-in.
În acest context, dar și în așteptarea demarării programului guvernamental de susținere a vânzărilor de vehicule electrice și hibrid, Wolfgang Schulz, directorul general al BMW Group România, a declarat că salută „startul programului «Rabla Plus», pe care îl vedem ca un factor foarte important în dezvoltarea pieţei de automobile electrice în România. Experienţa internaţională, cu exemple precum California sau Norvegia, ne arată că, acolo unde există un program guvernamental puternic şi coerent, vânzările de maşini electrice se dezvoltă rapid. Şi în România am văzut că interesul pentru automobilele noastre ecologice a crescut puternic. BMW i3 este deja un best seller absolut. Unul din două automobile electrice vândute în România este un BMW i3, în timp ce una din trei maşini plug-in vândute este un model BMW i sau BMW iPerformance. Acum, în aşteptarea programului «Rabla Plus», avem deja mai mult de 30 de contracte pentru BMW i3 şi suntem încrezători în potenţialul pieţei.
Totuşi, considerăm că o strategie multianuală a acestui program este deosebit de importantă. Aceasta trebuie să includă o reducere transparentă, graduală şi pe termen lung a suportului guvernamental de achiziţie pentru a elimina dependenţa pieţei de subvenţii de stat şi un impact major asupra vânzărilor, aşa cum ar fi în cazul unei stopări bruşte a programului. Un program multianual va genera predictibilitate şi stabilitate în piaţă şi poate încuraja dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru maşini electrice”.
Mai multe detalii despre modelele electrice și hibride comercializate de BMW pe piața din România puteți afla din revista Capital care a publicat în ediția de pe 8 mai un amplu test cu familiile „i” și „iPerformance” ale producătorului bavarez. Articolul va fi disponibil și pe capital.ro începând de duminică, 14 mai 2017.
Citește și: Ambele programe Rabla, Clasic și Plus, vor începe pe 18 mai