Retailerul francez Carrefour sărbătoreşte şase ani de la deschiderea primului hipermarket în România. Andreea Mihai, directorul de marketing al reţelei, spune că aşteptările iniţiale privind reacţia consumatorilor români au fost depăşite. Dar care sunt atuurile pe care a mizat compania şi ce planuri are pentru următoarea perioadă?
Cum aţi caracteriza evoluţia pe piaţa locală în aceşti şase ani?
Piaţa s-a dezvoltat foarte mult, concurenţa s-a intensificat, iar consumatorul a devenit mai exigent. Dacă în 2001 Carrefour lansa primul hipermarket din România, în prezent numărul total al magazinelor de acest tip este de 23.
Care a fost investiţia totală?
Până în acest moment, Carrefour a investit pe plan local peste 220 de milioane de euro.
Câte locuri de muncă au fost create în urma deschiderii hipermarketurilor şi câţi noi angajaţi urmează să facă parte din echipa Carrefour România?
Avem în prezent aproximativ 4.500 de angajaţi, iar la fiecare nou magazin avem nevoie de aproximativ 600 de colaboratori.
În ce măsură s-au materializat aşteptările iniţiale?
Aşteptările initiale au fost depăşite, consumatorul din România dovedindu-se a fi adeptul comerţului modern şi îndeosebi a hipermarketului şi conceptului „totul sub acelaşi acoperiş“.
Care sunt planurile de dezvoltare în România în următorii ani?
Din acest an, Carrefour va deschide minimum trei noi magazine anual. Pe lângă cele şapte magazine existente, pentru 2007 avem deja în plan trei noi locaţii: Bucureşti, Iaşi şi Cluj. Pentru 2008, am anunţat deja cinci noi proiecte: Suceava, Oradea, Bucureşti (în zona Vitan), Piteşti şi Arad.
Care este numărul zilnic de vizitatori ai unităţilor deschise pe piaţa românească comparativ cu cel al unităţilor de pe alte pieţe?
Aş sublinia faptul că Orhideea România este al treilea magazin Carrefour din lume, ca trafic de clienţi, după două magazine Carrefour din China.
Care sunt metodele de fidelizare a clienţilor?
În primul rând, strategia noastră se bazează pe cinci axe principale. Esenţial este cel mai bun raport calitate-preţ. Carrefour are zilnic, la toate produsele din magazin, cele mai bune preţuri de pe piaţă, iar calitatea produselor este ireproşabilă. Mizăm, de asemenea, pe inovaţie, Carrefour având de la produse de ultimă generaţie în electronică, până la cele mai noi tipuri de produse de amenajare a casei şi produse alimentare. Oferim servicii la cele mai înalte standarde, cum ar fi: creditele foarte avantajoase, livrarea gratuită a produselor voluminoase, retuşuri textile gratuite etc. La toate acestea se adaugă modernitatea.
Care sunt atuurile ce definesc activitatea reţelei?
Exact cele de mai sus, dar în primul rând aş cita cel mai bun raport calitate-preţ, conceptul „totul sub acelaşi acoperiş“ şi o atmosferă foarte plăcută în magazinele noastre. Hipermarketurile Carrefour sunt amplasate în mari centre comerciale, cu galerii cu cele mai diverse tipuri de magazine şi restaurante, parcare gratuită şi magazine specializate, toate în acelaşi perimetru: magazine de mobilier, electronice şi electrocasnice, magazine do-it-yourself etc. Toate acestea reprezintă un câştig de timp pentru clienţi şi, nu în ultimul rând, o economie financiară, căci, aşa cum am subliniat mai sus, avem cele mai bune preţuri de pe piaţă.
De curând, aţi lansat Carrefour Voiaj, serviciul pentru vacanţe şi bilete de avion. Care sunt avantajele acestui program?
„Carrefour Voiaj“ s-a lansat în România pe 20 iunie, în patru locaţii: Carrefour Militari, Băneasa şi Carrefour Braşov şi Ploieşti. Până la sfârşitul acestui an, vom mai lansa încă cinci astfel de unităţi. Avantajele sunt: destinaţii cât mai diverse (mare, munte, turism extern, intern, agroturism, chartere) şi bilete de avion, la cele mai bune preţuri.
Carrefour în cifre
Anul intrării pe piaţă 2001
Număr unităţi 7
În plan până la sfârşitul lui 2008
Număr angajaţi 4.500
Investiţie totală în România peste 220 milioane de euro