Unul dintre cele mai interesante modele ale companiei nipone Mazda este gata să se prezinte românilor într-o nouă înfăţişare. La această ediţie a Salonului Auto de la Bucureşti, pardon, Otopeni, importatorul acestei mărci va prezenta în avanpremieră pentru piaţa noastră noua Mazda6. Primul contact cu publicul pentru acest vehicul a avut loc în urmă cu numai câteva săptămâni la Frankfurt, România fiind a doua ţară din Europa care găzduieşte prezentarea acestui model.
Noua Mazda6 se prezintă cu un design complet nou faţă de versiunea anterioară care era primul model ce îngloba filosofia Zoom-Zoom. Noua generaţie este mai rafinată, mai matură şi mai spectaculoasă din punctul de vedere al experienţei la volan şi ca aspect. Clienţii care vor opta pentru acest model vor putea alege una dintre cele trei caroserii, berlină cu patru uşi, berlină cu cinci uşi sau break. Varianta berlină este mai lungă cu 5 mm decât noua Laguna a francezilor de la Renault şi ceva mai mică decât vedetele clasei, Volkswagen Passat şi Ford Mondeo. Pentru propulsie, japonezii au decis să amplaseze sub capota maşinii trei motoare alimentate cu benzină (1,8 l – 88kW, 2,0l – 108kW şi 2,5l – 125kW) şi un diesel de doi litri care dezvoltă 103 kW.
În exterior, aspectul maşinii este încântător. Cele câteva linii împrumutate de la Lexus imprimă o notă de exclusivism şi lux fără a afecta în vreun fel sportivitatea. Motorul cel mai performant, cel de 2,5 litri, este cu 6% mai puţin gurmand decât actualul propulsor de 2,3 litri, iar emisiile de CO2 sunt şi ele mai reduse.
Conform producătorului, noua Mazda6 va intra pe piaţa europeană în luna noiembrie a acestui an. În România, modelul va fi disponibil anul viitor. Pentru a vă face o idee despre preţul pe care ar trebui să îl plătiţi în cazul în care vă doriţi acest vehicul, putem spune că versiunea aflată acum pe piaţa noastră costă minimum 19.573 de euro şi poate ajunge, în versiunea sportivă MPS la 33.395 de euro.