Xerox România şi-a consolidat cota de piaţă pe segmentul imprimantelor laser în 2011, atât ca valoare cât şi ca volum al vânzărilor, urmărindu-şi strategia sa de business concentrată pe întreprinderi mici şi mijlocii.
Potrivit datelor IDC, numărul de unităţi vândute de companie a crescut cu 72% în 2011, comparativ cu 2010 – Xerox România răspunzând nevoilor specifice ale IMM-urilor şi birourilor mici cu echipamente A4 şi servicii post-vânzare. Astfel, în 2011, cota de piaţă ca volum a Xerox România a ajuns la 12,6%, în creştere de la 8,5% în 2010.
„La începutul anului 2011 ne-am propus să ne creştem cota de piaţă pe segmentul IMM-urilor, atât cu produsele, dar şi cu serviciile noastre”, a spus Gabriel Pantelimon, Country General Manager Xerox România. „Pentru noi, IMM-urile au reprezentat o sursă de creştere importantă, după paisprezece ani în care am reuşit să construim un portofoliu puternic de clienţi pe segmentul serviciilor, concentrându-ne în mod special pe companii mari locale şi multinaţionale”, a adăugat Pantelimon.
Acoperirea foarte bună în rândul organizaţiilor mari, atât cu servicii, cât şi cu produse, a permis Xerox să se extindă prin intermediul partenerilor săi şi să-şi ridice cota pe o piaţă aflată deja în creştere. Potrivit raportului IDC – “HCP (Hardcopy Peripherals) Tracker”, în România, piaţa totală de imprimante laser a crescut cu 16,5% în 2011 ca volum total de vânzări (număr de unităţi vândute).
Cota de piaţă valorică a companiei a crescut şi ea de la 20,1% în 2010 la 28,4% în 2011, poziţionând Xerox România ca lider pe segmentul imprimantelor laser. Aceasta a fost susţinută de un mix bun al produselor şi de portofoliul variat de multifuncţionale şi echipamente de producţie.
Creşterea cotei valorice s-a reflectat şi în cifra de afaceri a companiei, care a crescut cu 15% în 2011 faţă de 2010. Cifra totală de afaceri include atât operaţiunile directe ale Xerox România Echipamente şi Servicii, dar şi produsele importate direct de la Xerox Ltd, prin reţeaua de parteneri şi reselleri.
„Toate segmentele noastre de business – servicii, echipamente, hârtie şi suport tehnic – au contribuit cu creşteri semnificative la creşterea cifrei de afaceri în 2011”, afirmă Gabriel Pantelimon. „Bazându-ne pe aceste rezultate, anticipăm că vom avea succes şi în 2012”.
Compania continuă să aibă o prezenţă puternică pe piaţa serviciilor, cei 15 noi clienţi câştigaţi crescând veniturile Xerox din servicii cu 26%, comparativ cu 2010. Totodată, Xerox a lansat un nou program, numit High Tech Alliance, destinat partenerilor strategici care răspund nevoilor companiilor multinaţionale şi locale cu o abordare specializată şi structurată.