Xiaomi va vinde SU7 la un preț mai mic decât al Tesla Model 3
CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a dezvăluit că versiunea standard a SUV-ului SU7 va fi comercializată în China la prețul de 215.900 de yuani (aproximativ 30.408 USD), recunoscând că acest preț ar însemna o pierdere pentru fiecare unitate vândută.
Prețul de pornire al automobilului Tesla Model 3 în China este de 245.900 de yuani.
Lei Jun a argumentat că versiunea standard a SU7-ul depășește Tesla Model 3 cu peste 90% din specificațiile sale, cu excepția a două aspecte pentru care Xiaomi ar avea nevoie de trei până la cinci ani pentru a ajunge la nivelul Tesla.
De asemenea, el a menționat că SU7 are o autonomie minimă de 700 de kilometri, comparativ cu cei 606 kilometri ai Model 3.
Xiaomi a raportat că în primele 27 de minute de la lansarea vânzărilor joi, peste 50.000 de comenzi pentru SU7 au fost înregistrate.
Livrările sunt programate să înceapă până la sfârșitul lunii aprilie, conform declarațiilor lui Lei.
Acesta a subliniat că fabrica de mașini Xiaomi, unde toți pașii „cheie” sunt complet automatizați, poate produce un SU7 la fiecare 76 de secunde. Cu toate acestea, nu este clar dacă fabrica este în întregime operațională.
La începutul acestei săptămâni, CEO-ul Xiaomi a declarat pe platformele de socializare că SU7 va fi cel mai bun sedan disponibil „sub 500.000 de yuani” (aproximativ 69.328 USD).
Piața mașinilor electrice din China este extrem de competitivă
Lansarea SU7 intră într-o piață auto extrem de competitivă din China. Companiile lansează numeroase modele noi și reduc prețurile pentru a supraviețui.
Gigantul chinez de telecomunicații Huawei a colaborat cu producători auto tradiționali, lansând în special brandul Aito. Vehicule acestuia sunt adesea expuse în showroom-urile de smartphone-uri Huawei.
Tesla Model 3 este cel mai bine vândut sedan electric nou în China. Acesta are o autonomie de cel puțin 600 de kilometri și costă mai puțin de 500.000 de yuani, conform datelor de pe site-ul industriei Autohome.
Prețul sedanului Han de la BYD începe de la 169.800 de yuani, mai menționează sursa citată.
Prețul ET5 de la Nio pornește de la 298.000 de yuani. Pe de altă parte, prețul Xpeng P7 începe de la 209.900 de yuani, conform datelor.
Sedanul 007 de la Zeekr, deținută de Geely, începe de la 209.900 de yuani, potrivit Autohome.
Vânzările de vehicule propulsate cu energie nouă, inclusiv mașinile cu baterii electrice, au crescut în China. Acestea reprezintă aproximativ o treime din totalul mașinilor noi de pasageri vândute, conform Asociației Chineze pentru Autoturisme.
Accesoriile de care va dispune SU7
Cei mai importanți lideri din industria startup-urilor de mașini electrice, precum Nio, Xpeng și Li Auto, au fost printre invitații prezenți la evenimentul de lansare a modelului Xiaomi SU7.
Lei a prezentat joi o gamă largă de accesorii. Printre acestea se numără un frigider pentru mașină, un paravan personalizat pentru geamul din față și un suport pentru smartphone. Unele dintre ele sunt disponibile gratuit la achiziționarea unei mașini până la sfârșitul lunii aprilie, iar altele la un preț separat.
SU7 este compatibil cu CarPlay de la Apple și se poate integra cu iPad-ul, a afirmat Lei. De asemenea, el a dezvăluit tehnologia de asistență a șoferului pentru autostrăzi și orașe. Aceasta urmează să fie complet disponibilă în China în luna august.
Autopilotul Tesla pentru asistența șoferului pe autostrăzi este deja disponibil în China. Însă tehnologia „Full Self Driving” a companiei pentru străzile orașului încă nu a fost lansată în țară.
Chiar dacă Xiaomi și-a exprimat dorința de a concura cu Porsche în cadrul unui eveniment tehnologic auto din decembrie, Lei a recunoscut că SU7 necesită mai mult timp înainte de a putea concura la acest nivel mai premium.
El a anunțat că versiunea „Max” a modelului SU7, concepută pentru a concura cu Taycan-ul de la Porsche, se va vinde la prețul de 299.900 de yuani.
Ecosistem de dispozitive
SU7 este un element cheie al strategiei recent lansate de Xiaomi, denumită „Human x Car x Home”. Acesta își propune să dezvolte un ecosistem de dispozitive conectate la noul său sistem de operare, HyperOS.
În prezent, majoritatea veniturilor companiei provin din vânzările de telefoane. Aproximativ 30% dintre acestea provin din electrocasnice și alte produse de consum.
Cu toate că Xiaomi este în general cunoscută pentru produsele sale accesibile, președintele său, Lu Weibing, a declarat pentru CNBC, la începutul acestui an, că compania își propune să adopte o strategie de premiumizare începând cu anul 2020. Există aproximativ 20 de milioane de utilizatori în acest segment de preț care ar putea fi interesați de achiziționarea modelului SU7.
Lu a mai adăugat că SU7 va fi inițial disponibil pentru consumatorii din China. A spus, de asemenea, că va dura cel puțin doi până la trei ani pentru ca acesta să fie lansat în străinătate.
Compania a prezentat vehiculul la Mobile World Congress din Barcelona la sfârșitul lunii februarie. Aspectul exterior și tehnologia sa au fost dezvăluite în Beijing la sfârșitul lunii decembrie.