Xiaomi va investi 10 miliarde de dolari în afacerile sale cu vehicule

Este prima incursiune a celui de-al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, Xiaomi, în industria competitivă a automobilelor. Prețul mașinii urmează să fie anunțat pe 28 martie, relatează BBC.

Al cincilea producător de smartphone-uri din China spune că are 59 de magazine în 29 de orașe din țară pentru a prelua comenzi.

Anunțul Xiaomi vine în contextul în care războiul prețurilor s-a intensificat între firme precum BYD și Tesla, în China, cea mai mare piață auto din lume.

Anul trecut, directorul executiv al Xiaomi, Lei Jun, afirma că și compania sa își propune să devină unul dintre primii cinci producători de mașini din lume.

Gigantul de smartphone-uri a declarat că va investi 10 miliarde de dolari în afacerile sale cu vehicule, în următorii 10 ani.

SU7 se încadrează în segmentul premium, cu o autonomie impresionantă de 800 km

Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 / SURSA FOTO: mi.com

Mașina electrică SU7 se încadrează în segmentul premium și promite o experiență de neuitat la volan, cu o autonomie impresionantă de 800 km, precum și performanțe de top, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde.

Xiaomi speră, de asemenea, că sistemul de operare de partajare al mașinii, cu telefoanele și alte dispozitive, va atrage clienții existenți.

SU7 va fi produs de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group, la o fabrică din Beijing, care poate produce până la 200.000 de vehicule pe an.

Lansarea anunțată de Xiaomi Automobile vine pe fondul unui adevărat război al prețurilor pe piața EV din China.

 

Acțiunile Xiaomi au crescut cu peste 10%

Tesla, condusă de multimiliardarul Elon Musk, a redus costurile mașinilor sale cu mii de dolari, în China, în ultimele luni, deoarece rivalii locali, precum BYD, și-au redus prețurile.

Acțiunile Xiaomi au crescut cu peste 10% în Hong Kong. după acest anunț, notează BBC.

Vânzările de vehicule electrice din China au crescut cu 18% în primele două luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, după ce în 2023 reușiseră o creștere cu 21% față de anul anterior.

Piața chineză este extrem de competitivă, iar producătorii de profil au intrat într-un nemilos război al prețurilor pentru a-și asigura o cotă de piață cât mai consistentă. Valul de discount-uri a fost declanșat de liderul pieței chineze, BYD.

Xiaomi a căutat în ultimii ani să-și diversifice plaja de produse

Potrivit analiștilor pieței, sistemul de operare al mașinii, folosit și de popularele telefoane Xiaomi și de celelalte dispozitive electronice ale companiei, va fi unul din marile atu-uri pentru viitorii clienți.

De-a lungul ultimilor ani, Xiaomi a căutat să își diversifice plaja de produse dincolo de activitatea de bază reprezentată de telefoanele mobile, fondul stagnării cererii de smartphone-uri. Planul de dezvoltare a unui model de mașină electrică a fost semnalat pentru prima dată în 2021.