Plafonul natural pentru piaţa chineză este de aproximativ 500 de milioane de smartphone-uri, a apreciat directorul financiar Shou Zi Chew, într-un interviu acordat Bloomberg Television.
Conform datelor companiei de cercetare de piaţă Strategy Analytics, anul trecut au fost livrate în China 438 de milioane de telefoane mobile inteligente, un record pentru această ţară.
Xiaomi, care a ajuns la o capitalizare bursieră de 45 miliarde de dolari, nu intenţionează să demareze o ofertă publică iniţială (IPO) sau să emită obligaţiuni, a explicat Chew. Acesta a menţionat turbulenţele de pe pieţele financiare şi evoluţiile economice din China ca fiind o parte dintre motivele care au determinat compania să evite pieţele de capital.
Xiaomi vinde smartphone-uri ieftine direct consumatorilor, fără a apela la centrele comerciale şi la operatorii de telefonie. Pe fondul concurenţei intense, compania nu a reuşit anul trecut să-şi îndeplinească obiectivul de a vinde pe piaţa din China 100 de milioane de dispozitive mobile, fiind depăşită de Huawei.
Chew se aşteaptă să continue consolidarea rapidă în rândul furnizorilor de dispozitive mobile din China.
China a depăşit SUA în 2011, devenind cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume.
Vânzările mondiale de smartphone-uri au scăzut cu 3% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, aceasta fiind prima contracţie în ritm anual înregistrată vreodată de această piaţă, a anunţat recent firma de cercetare de piaţă Strategy Analytics.
În perioada ianuarie – martie 2016, au fost livrate la nivel mondial 334,6 milioane de telefoane mobile inteligente, mai puţin decât cele 345 de milioane de unităţi livrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe măsură ce o serie de pieţe importante, precum China, au ajuns la maturitate, iar îngrijorările cu privire la economia globală au afectat încrederea consumatorilor.
SURSA: Agerpres