XTB: Industria globală a produselor de lux va crește cu 21% în 2022

creștere

SURSA FOTO: Dreamstime

O analiză XTB arată că industria globală a produselor de lux va crește cu 21% în acest an, pe baza unui raport publicat de către Bain & Company şi Altagamma. Cinci companii cunoscute ocupă locurile fruntașe în clasamentul bunurilor de lux.

XTB: Industria globală a produselor de lux va crește cu 21% în 2022

Un raport realizat de Bain & Company şi Altagamma arată că industria globală a bunurilor de lux va avea parte de o valoare de piață de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an. Valoarea este cu 21% mai mare decât cea înregistrată anul precedent,

„O analiză despre starea sectorului de lux realizată de Bain & Company şi Altagamma estimează că industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021. Indiferent de provocările economice actuale, piaţa de lux a continuat să aibă performanţe puternice pe tot parcursul acestui an, până în prezent, înregistrând câştiguri pentru branduri la nivel general şi o creştere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci. În mod convenţional, se credea că mărcile de lux şi clientela lor bogată sunt în mare măsură indiferente faţă de recesiuni economice, datorită averii personale mai mari a clienţilor şi, prin urmare, creării unui model de afaceri solid pentru mărci”, se arată în analiza efectuată de XTB, pe fondul raportului anterior menționat.

Creșterea pieței se bazează pe Generația Y și Z

Consultații spun că această majorare se bazează pe oamenii născuți între 1981-1995, cei care fac parte din Generația Y, și pe cei născuți între 1996-2010, cei care fac parte din Generația Z.

„Consumatorii din generaţia Z încep să cumpere articole de lux cu aproximativ 3 până la 5 ani mai devreme decât cei din Generaţia Y (la 15 ani, faţă de 18-20), iar generaţia Alpha este prognozată să se comporte într-un mod similar. Pieţele din SUA şi Europa au dat dovadă de putere, dar există şi pieţe noi care prezintă potenţial, cum ar fi Asia de Sud-Est şi Coreea de Sud. India şi ţările emergente din Asia de Sud-Est şi Africa au un potenţial semnificativ, dar trebuie să-şi îmbunătăţească infrastructura. China rămâne un jucător crucial pentru piaţa de lux, dar este încă sub nivelurile din 2021, din cauza restricţiilor în curs, şi este aşteptată să revină la nivelurile de anul trecut între prima şi a doua jumătate a anului 2023. Baza de consumatori a pieţei de lux se extinde, cu aproximativ 400 de milioane de consumatori în 2022, estimându-se să se extindă la 500 de milioane până în 2030”, precizează XTB.

Louis Vuitton, în topul companiilor de lux

Raportul arată că primele cinci locuri în clasamentul bunurilor de lux sunt ocupate de Louis Vuitton, Cartier, Nike, Prada și Burberry. Doar în 2021 ele au realizat 49% dintre vânzările globale.

Anul trecut, companiile de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, arată datele Bank of America, care adaugă că suma a fost mai mult decât dublă față de cea de acum 1o ani.

„Din 2010 până în 2019, grupul de mărci de lux pe care banca le-a analizat şi-a majorat cheltuielile publicitare cu peste 140%, depăşind creşterea de 95% pentru agenţii de publicitate în general, ceea ce înseamnă că marile branduri acaparează o cotă mai mare a pieţei de publicitate. În eventualitatea în care recesiunea se va confirma anul viitor, acest efect va fi exacerbat. Multe companii de retail devin mai conservatoare în climatul economic actual şi încearcă să reducă costurile. Deşi nu sunt total imune, companiile de lux sunt prognozate să înregistreze o creştere a veniturilor cu 21% în acest an”, sunt de părere experţii.