8 din 10 cliente XTB încearcă să-și crească economiile

Potrivit unui comunicat, opt din zece cliente ale XTB din România se află în concediu de maternitate. Sau au copii și caută modalități de a-și crește economiile. În același timp, după România, regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord – MENA (18%) înregistrează o pondere semnificativă a femeilor în rândul investitorilor. Și Polonia (13%) și Portugalia (13%) vin din spate.

La polul opus, Republica Cehă, Slovacia, Franța, Germania și Spania se află pe lista statelor cu cel mai mic procent de femei investitoare.

Conform analizei citate, dintre piețele europene, în 2023, România a ocupat poziția de lider. Deși se observă o scădere de 6% raportat la anul precedent. Alte piețe sunt în creștere comparativ cu 2022. Cele mai mari diferențe sunt observate în Germania (+6%), Polonia (+5%) și Spania (+5%).

În România, investitorul mediu de gen feminin are 35 de ani

Totodată, dincolo de granițele Europei, regiunea MENA se bucură de cea mai mare pondere a femeilor investitoare în rândul începătorilor, respectiv 24%.

„O altă tendinţă notabilă este aceea că investiţiile pe pieţele financiare par să atragă clienţi mai tineri. În România, investitorul mediu de gen feminin are 35 de ani, faţă de 33 de ani în cazul bărbaţilor. În alte ţări, femeile încep să investească chiar mai devreme, cu o vârstă medie de 34 de ani în Polonia, de exemplu. Printre provocările cu care se confruntă femeile pe piaţa financiară se numără lipsa de încredere în abilităţile lor de investiţii, lipsa educaţiei financiare şi veniturile mai mici pe care acestea le au disponibile.

Diferenţa de remuneraţie între femei şi bărbaţi este vizibilă dacă ne uităm la alte cifre ale XTB: valoarea medie a depozitelor bărbaţilor români este de 1,5 ori mai mare, comparativ cu cea a femeilor. Acelaşi raport poate fi aplicat şi pentru valoarea medie a tranzacţiilor.

De-a lungul anilor, au circulat numeroase stereotipuri cu privire la activitatea femeilor pe pieţele financiare. Stereotipurile au fost ignorate şi, cu siguranţă, femeile sunt conştiente de beneficiile investiţiilor durabile: în toate ţările în care sunt disponibile planuri de investiţii bazate pe ETF-uri, o medie de 11% dintre acestea sunt deţinute de femei”, se precizează în comunicat.

Femeile au investit și în aur

În ceea ce privește alte clase de active, femeile din România care investesc au manifestat o preferință pentru acțiuni cu expunere la piețele globale. Cum ar fi Tesla, AXA și Palantir Technologies. De asemenea, ele au investit în aur, dată fiind creșterea cu 13% a prețului acestui metal rar în 2023.

Investitoarele din România au adoptat o abordare mai conservatoare. Iar ponderea operațiunilor efectuate de la desktop rămâne încă relativ ridicată (46%). Dacă ne referim la modul în care femeile își desfășoară tranzacțiile

XTB este o companie fintech globală care oferă investitorilor individuali acces instant la piețele financiare din întreaga lume prin intermediul unei platforme inovatoare de investiții online și a aplicației mobile XTB. Înființată în Polonia în 2002, compania sprijină în prezent peste 935.000 de clienți la nivel global în realizarea planurilor lor de tranzacționare. Din 2016, acțiunile XTB sunt listate la Bursa de Valori din Varșovia.