8 din 10 cliente XTB încearcă să-și crească economiile
Potrivit unui comunicat, opt din zece cliente ale XTB din România se află în concediu de maternitate. Sau au copii și caută modalități de a-și crește economiile. În același timp, după România, regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord – MENA (18%) înregistrează o pondere semnificativă a femeilor în rândul investitorilor. Și Polonia (13%) și Portugalia (13%) vin din spate.
La polul opus, Republica Cehă, Slovacia, Franța, Germania și Spania se află pe lista statelor cu cel mai mic procent de femei investitoare.
Conform analizei citate, dintre piețele europene, în 2023, România a ocupat poziția de lider. Deși se observă o scădere de 6% raportat la anul precedent. Alte piețe sunt în creștere comparativ cu 2022. Cele mai mari diferențe sunt observate în Germania (+6%), Polonia (+5%) și Spania (+5%).
În România, investitorul mediu de gen feminin are 35 de ani
Totodată, dincolo de granițele Europei, regiunea MENA se bucură de cea mai mare pondere a femeilor investitoare în rândul începătorilor, respectiv 24%.
„O altă tendinţă notabilă este aceea că investiţiile pe pieţele financiare par să atragă clienţi mai tineri. În România, investitorul mediu de gen feminin are 35 de ani, faţă de 33 de ani în cazul bărbaţilor. În alte ţări, femeile încep să investească chiar mai devreme, cu o vârstă medie de 34 de ani în Polonia, de exemplu. Printre provocările cu care se confruntă femeile pe piaţa financiară se numără lipsa de încredere în abilităţile lor de investiţii, lipsa educaţiei financiare şi veniturile mai mici pe care acestea le au disponibile.
Diferenţa de remuneraţie între femei şi bărbaţi este vizibilă dacă ne uităm la alte cifre ale XTB: valoarea medie a depozitelor bărbaţilor români este de 1,5 ori mai mare, comparativ cu cea a femeilor. Acelaşi raport poate fi aplicat şi pentru valoarea medie a tranzacţiilor.
De-a lungul anilor, au circulat numeroase stereotipuri cu privire la activitatea femeilor pe pieţele financiare. Stereotipurile au fost ignorate şi, cu siguranţă, femeile sunt conştiente de beneficiile investiţiilor durabile: în toate ţările în care sunt disponibile planuri de investiţii bazate pe ETF-uri, o medie de 11% dintre acestea sunt deţinute de femei”, se precizează în comunicat.